Nieuwe indeling eerste verdieping. Ideeën

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1994
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-09 11:01
Mijn vraag is, wij zouden graag onze eerste verdieping willen herindelen. We zijn van plan om een vaste trap naar de zolder te maken waarbij op de zolder een groot dakkapel van 6 meter wordt geplaatst om uiteindelijk een slaapkamer te realiseren. Op de eerste verdieping willen we de badkamer verplaatsen naar de de slaapkamer aan de achterzijde ( slaapkamer 3) deze zit nu gepositioneerd op slaapkamer 4 op de tekening. We willen deze verdieping wat praktischer inrichten waarbij de badkamer voldoende ruim is voor een dubbele wastafel, bad, regendouche en wc. En de slaapkamers nog voldoende ruim zijn voor een 2 persoonsbed en kledingkast. We hebben op dit moment nog weinig ideeën hoe we dit kunnen indelen dus ik hoop dat er mensen zijn die heel creatief ons hierbij tips en ideeën kunnen geven. Waar op dit moment de badkamer zit (op tekening Sl4) wordt een klein thuiswerk kantoor.

Zie bijgevoegd de oorspronkelijke bouwtekening van de eerste verdieping.

bedankt voor het meedenken en jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1994
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-09 11:01
Bijgevoegd de oorspronkelijke bouwtekening.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rAaee49ydSI67XqX1u_fN9xW5wo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aJ1Q0Lh2AU1xtHUx84OXAyKW.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 21-09 22:09
Ik begrijp je vraag niet helemaal. Je verplaatst de badkamer naar een andere grotere ruimte., dan hou je toch nog steeds 2 grote slaapkamers over? Slaapkamer 4 wordt dan bergruimte?

Bekijk ook even goed of je de badkamer wel kunt verplaatsen ivm riool in de vloer. Waar ga je daarmee naar toe vanuit slaapkamer 3? Waar zit bijvoorbeeld de standleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 21-09 22:09
Ik zal dan toch een kleine voorzet doen;
Badkamer naar slaapkamer 3 en een apart toilet op slaapkamer 4. Eventueel maak je van deze ruimte een wasruimte inclusief toilet. Je kunt die ruimte niet echt kleiner maken ivm het raam aan de voorzijde.
Zonder toilet op de badkamer het je daar meer mogelijkheid voor je bad/douche/dubbele wastafel. De twee muurkasten kun je dan óf bij de slaapkamer of bij de badkamer betrekken, net wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Registratie: Februari 2025
  • Niet online
Bas1994 schreef op maandag 15 september 2025 @ 11:22:
Bijgevoegd de oorspronkelijke bouwtekening.[Afbeelding]
Heb je ook een plattegrond met afmetingen kamers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18:25
Chaki schreef op maandag 15 september 2025 @ 23:27:
[...]

Heb je ook een plattegrond met afmetingen kamers?
De afmetingen staan in de tekening vermeld.
SLK.1: 2,76m diep x 3,65m breed
SLK.2: 3,63m diep x 3,10m breed (kamer is smaller dan de voorste slaapkamer ivm de inbouwkasten die niet meegeteld worden)
SLK 3: 2,60m diep x 2,90m breed (gewenste badkamer)
SLK 4: 1,73m diep x 2,90m breed (huidige badkamer)

Uitdaging bij dit soort huizen is dat de muur die van voor naar achter loop (hoogstwaarschijnlijk) volledig dragend is. Daar kun je niet zo heel veel mee doen zonder er een constructeur, bouwvergunning en aannemer erbij te betrekken.

[ Voor 53% gewijzigd door Ivow85 op 16-09-2025 20:51 ]

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:25

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

*knip* De huiskamer is elders

[ Voor 78% gewijzigd door twain4me op 17-09-2025 15:59 ]

If it aint fixed, it's broken.

Pagina: 1