Vraag
Alle reacties
Is deze tafel nog wel vlak na het roesten, een kromme las tafel lijkt mij minder de bedoeling?
Ik denk dat ik met een staalborstel (op slijptol) zou gebruiken om de roest weg te poetsen. Daarna een stop roest of dergelijke toepassen. Wordt de tafel wel weer wat vettig maar zou de tafel tegen nieuwe roest moeten beschermen, maar ik ben bang dat je dit regelmatig mag herhalen op vochten plaatsen.
Ik denk dat ik met een staalborstel (op slijptol) zou gebruiken om de roest weg te poetsen. Daarna een stop roest of dergelijke toepassen. Wordt de tafel wel weer wat vettig maar zou de tafel tegen nieuwe roest moeten beschermen, maar ik ben bang dat je dit regelmatig mag herhalen op vochten plaatsen.
Met een excentrische schuurmachine voorzien van een (zéér) fijne 'korrel' qua schuurpapier (P600 > ?) maak je er binnen 'No-Time' weer een zo goed als nieuw lastafelblad van
[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 14-09-2025 22:52 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
En daarna even goed inspuiten met wd40 ofzo tegen nieuwe roest
Inspuiten met WD40?
Dan is het geen lastafel meer, maar een glijtafel...
Dan is het geen lastafel meer, maar een glijtafel...
Dat dus... Als 'ie in een schuur/garage staat, zonder verwarming en/of weinig gebruikt wordt, is 'ie zo weer roestig.epicfailguy23 schreef op zondag 14 september 2025 @ 22:12:
... maar ik ben bang dat je dit regelmatig mag herhalen op vochtige plaatsen.
Ik zou het zo aanpakken:
1. Scotchbrite schijven halen voor op de haakse slijper.
2. Oppervlakte roest eraf borstelen
3. Ronde staalborstel gebruiken om door alle gaten heen te gaan om ook daar roest indien aanwezig weg te halen
4. Schoonblazen met compressor
5. Ontvetten
6. Schoonblazen
7. Beschermen.
1. Scotchbrite schijven halen voor op de haakse slijper.
2. Oppervlakte roest eraf borstelen
3. Ronde staalborstel gebruiken om door alle gaten heen te gaan om ook daar roest indien aanwezig weg te halen
4. Schoonblazen met compressor
5. Ontvetten
6. Schoonblazen
7. Beschermen.
Gewoon deze op een haakse slijper monteren.
https://www.toolstation.n...2yDgpuJdakLzBzp3JdRe-tNwY
Na 20 min is je tafel als nieuw. Daarna de tafel insprayen met lasspray.
https://www.toolstation.n...2yDgpuJdakLzBzp3JdRe-tNwY
Na 20 min is je tafel als nieuw. Daarna de tafel insprayen met lasspray.
Aangezien je toch gaat lassen:
3M Roloc Bristle Disc en dan de witte. Die maken je tafel als nieuw.
Pagina: 1