Ik heb op zoek naar een betaalbare tablet (EUR 300-750) waarop ik Linux kan installeren. Ik heb wel iets gevonden op de volgende website https://nl.starlabs.systems/pages/starlite, maar die is van vorig jaar. Hebben jullie suggesties?
Vraag
Alle reacties
Misschien handig om te vermelden, wat wil je met die laptop gaan doen? Prijs range van 300 tot 750 is nogal groot. Waar moet hij aan voldoen? Hardware functies, geheugen, storage, bluetooth/wifi..
Je post is nogal summier.
Iedere tablet met een x86x64 processor daar kan je linux op installeren zonder al teveel moeite.
Tablets met een ARM chipset zal het ook wel gaan, mits je zelf van knutselen houdt als het niet standaard werkt uit de doos. Je bent dan wel gelimiteerd aan wat mensen voor jou al uitgedokterd hebben.
Je post is nogal summier.
Iedere tablet met een x86x64 processor daar kan je linux op installeren zonder al teveel moeite.
Tablets met een ARM chipset zal het ook wel gaan, mits je zelf van knutselen houdt als het niet standaard werkt uit de doos. Je bent dan wel gelimiteerd aan wat mensen voor jou al uitgedokterd hebben.
Bedankt voor je reactie! Ik ben op zoek naar een tablet met minimaal 16 Gb intern geheugen en met een x86x64 processor, 512 GB geheugen. Verder maakt het me niet uit.
[ Voor 9% gewijzigd door smily01 op 14-09-2025 19:24 ]
Deze gemist?
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!
Koopadviesvragen horen in de koopadviesfora. Voor tablets is dat Koopadvies en leveringen smartphones en tablets
Move OH -> KST
Verder zou ik je aanraden wat meer inhoud aan je vraag te geven. Welke Linux distro(s) overweeg je? En hoe zit het met je kennis en ervaring op dit vlak? Als mensen dingen roepen over bootloaders flashen en cross-compilen, gaat er dan een lampje branden of klinkt dat eng en onbekend?
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!
Koopadviesvragen horen in de koopadviesfora. Voor tablets is dat Koopadvies en leveringen smartphones en tablets
Move OH -> KST
Verder zou ik je aanraden wat meer inhoud aan je vraag te geven. Welke Linux distro(s) overweeg je? En hoe zit het met je kennis en ervaring op dit vlak? Als mensen dingen roepen over bootloaders flashen en cross-compilen, gaat er dan een lampje branden of klinkt dat eng en onbekend?
Oslik blyat! Oslik!