constructie rieten dak

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebakker1982
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15-09 11:31
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag over de constructie van een rieten dak. Ik zag bijgevoegde aanpak en vroeg mij af in hoeverre dat een geoorloofde manier van werken is. Is het gebruikelijk om epdm of folie te plaatsen onder een rieten kap? Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Hartelijke groeten,
Erik

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OphRZt1kUt91Dg0aeAagO02aHE0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IBxOcLMVPdd7guAT0Dz7l0TQ.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:11
hoe zit het riet erop? op een lattenstructuur en dus geventileerd?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebakker1982
Dat heb ik niet kunnen constateren vandaag. Binnenkort even kijken. Dat is een must om rotting te voorkomen lijkt me? Zou je aan de onderzijde moeten kunnen waarnemen denk ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:45
Zoals je waarschijnlijk ook al hebt kunnen lezen op websites van dakdekkersbedrijven is dat een vaak gebruikte methode. Voornamelijk bij overgangen in een gebouw, zoals bij dakramen en bij gevels.
Mijn zwager, die rietdekker is, heb ik daar ook wel eens over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:11
ebakker1982 schreef op zondag 14 september 2025 @ 21:27:
Dat heb ik niet kunnen constateren vandaag. Binnenkort even kijken. Dat is een must om rotting te voorkomen lijkt me? Zou je aan de onderzijde moeten kunnen waarnemen denk ik?
Is het jouw dak? is er een tekening van de constructie? want op bijvoorbeeld www.riet.com vind je allerhande mogelijke manieren om een constructie met riet te maken.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebakker1982
@No Hands Het is (nog) niet mijn dak. Betreft een potentieel huis om in te wonen. Tekeningen heb ik dus niet, ook niet op te vragen binnen gestelde termijn. Ik vermoed dat veel zelf gedaan is, vandaar deze vragen over werkwijze. Ik had al eea gelezen, de website www.riet.com nog niet. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:04
Niet toevallig een busje met naam zien staan van het rietdekkersbedrijf?
Je zou eens kunnen bellen en navraag doen.
Misschien vertellen ze je niks omdat ze je niet kunnen, maar misschien, met wat uitleg over waarom je belt, kun je wel een antwoord krijgen op je vraag.

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ebakker1982
@Rensjuh wel busjes zien staan.. zonder reclame vandaar ook mijn zoektocht 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebakker1982
Dakdekker gevonden! Ik had een klein bordje in de tuin gemist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bleiblei
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 19:36
Is dat EPDM? Vind het zo vanaf de (vage) foto meer wat weg hebben van spinvliesfolie. En dat is gewoon dampopen.
Pagina: 1