Ik werk nu al bijna 20 jaar in de zorg (GGZ en tegenwoordig Jeugdzorg), iets wat ik een prachtig mooi beroep vind, en zoals volgens mij vrij normaal is, vraag ik mij weleens af, is er iets anders wat goed bij me zou passen.
Nu ben ik bij de meeste dingen vrij vluchtig qua interesse, en blijven de meeste dingen niet lang hangen. Veel vind ik leuk als hobby af en toe, maar daar blijft het bij.
Inmiddels ruim 4 jaar geleden begon ik met ontwerpen en 3D printen, waarbij de printer voornamelijk dient om mijn ontwerpen tot realiteit te brengen, en nog steeds doe ik dit met veel plezier. Ik haal dan ook veel voldoening uit het ontwerpen van producten, constant bedenken hoe iets beter kan, denken aan wat mensen mogelijk nodig hebben, en waar je rekening mee moet houden met een ontwerp. Ik vraag me dan ook af na al die jaren, is dit niet iets voor mij?
Ik vraag mij alleen af, is hier echt behoefte aan, wordt er energie in mensen gestoken om ze meer vaardigheden aan te leren, of is de markt zo vol dat als je niet een zeer uitgebreide kennis heb, dat je geen kans maak.
Ik heb wel wat rondgekeken, maar ik krijg geen hoogte of ik hier echt een kans in zou maken.
Dit is een voorbeeld van mijn laatste project. Een medicijndoos met een vak in het midden. De ring draait, en door de plaatsing van 3 magneten in de ring, en 5 in de doos, schakelt die mooi op ieder van de 15 locaties. De deksel werk met 3 magneten naar 1 kant, en 1 naar de andere kant, waardoor goed blijft zitten op de juiste positie, maar als die draait wordt die naar boven geduwd om hem los te halen (dit is ook wat je ziet op de foto, anders is die natuurlijk goed afgesloten). Duw je hem nog een keer dan valt die er zo goed als uit. Tevens heeft de ring inhammen waardoor ook iemand die geen nagels heeft en geen grip krijgt, door bijv een broodmes de ring te kunnen oplichten. Verder zijn de vakjes gekleurd (roze in dit geval door de wens voor wie ik deze heb geprint), zodat pillen hier goed zichtbaar op zijn, en mocht er 1 blijven steken of met vullen in het verkeerde vakje belanden, dat dit ook duidelijk te zien is.
In de vakjes van de magnet zitten symbolen geprint, zodat men met het plaatsen van de magnet, kunnen zien welke kant ze moeten op staan.
Ik deel dit, zodat mochten er mensen bekend zijn in dit werkveld, om te kunnen inschatten of ik het juiste inzicht heb om een goed product te kunnen maken.
Nu ben ik bij de meeste dingen vrij vluchtig qua interesse, en blijven de meeste dingen niet lang hangen. Veel vind ik leuk als hobby af en toe, maar daar blijft het bij.
Inmiddels ruim 4 jaar geleden begon ik met ontwerpen en 3D printen, waarbij de printer voornamelijk dient om mijn ontwerpen tot realiteit te brengen, en nog steeds doe ik dit met veel plezier. Ik haal dan ook veel voldoening uit het ontwerpen van producten, constant bedenken hoe iets beter kan, denken aan wat mensen mogelijk nodig hebben, en waar je rekening mee moet houden met een ontwerp. Ik vraag me dan ook af na al die jaren, is dit niet iets voor mij?
Ik vraag mij alleen af, is hier echt behoefte aan, wordt er energie in mensen gestoken om ze meer vaardigheden aan te leren, of is de markt zo vol dat als je niet een zeer uitgebreide kennis heb, dat je geen kans maak.
Ik heb wel wat rondgekeken, maar ik krijg geen hoogte of ik hier echt een kans in zou maken.
![]() | ![]() |
In de vakjes van de magnet zitten symbolen geprint, zodat men met het plaatsen van de magnet, kunnen zien welke kant ze moeten op staan.
Ik deel dit, zodat mochten er mensen bekend zijn in dit werkveld, om te kunnen inschatten of ik het juiste inzicht heb om een goed product te kunnen maken.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900