Woningruil

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiliaeam
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 19-09 07:44
Mijn vraag
...Zou iemand me kunnen helpen ik ben heel bang dat ik weer afgewezen word voor woningruil nu ik al me spullen al eerder heb ingepakt.

Ik heb een woningruil ingediend en er is een sociale huurgrens van 54.847 geloof ik maar op mijn inkomingverklaring verdien ik samen met mijn vriend onder de grens wat goed is maar ik moest ook loonstroken inleveren nu heb ik alles uitgerekend en met de loonstroken verdienen te veel we 28 euro boven de sociale huurgens uit

Maar mijn vraag is gaan ze uit van inkomingverklaring en is het gewoon goed of kunnen we nu afgewezen worden door de loonstroken?

...

...

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Morgen even bellen met de woningbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:32
Elke woningcorporatie kan hier anders naar kijken. Dus een exact antwoord hier kan altijd afwijken van hoe de betreffende corporatie er naar kijkt.

Meestal wordt de inkomensverklaring gehanteerd om te toetsen of je aan de inkomenseis voldoet en zijn de loonstroken vooral ter controle of je nog steeds een (vast) inkomen hebt wat daar een beetje bij in de buurt komt. Zeker als er ook een minimum inkomen geldt voor de woning willen ze wel controleren of dat inkomen van vorig jaar (wat op de inkomensverklaring staat) er nog steeds is.

Maar ze kunnen en mogen ook naar de meest actuele loonstroken kijken. Door dat te verzoeken heb ik destijds juist wél een huurwoning kunnen bemachtigen. Op mijn inkomensverklaring van het jaar ervoor stond namelijk een "hoog" bedrag, omdat ik in dat jaar een ontslagvergoeding had ontvangen. Op basis van die inkomensverklaring had ik de woning dus niet mogen huren. Maar met onderbouwing van de eenmalige ontslagvergoeding en overlegging van actuele loonstroken binnen de inkomensgrens, konden ze wel de woning aan mij toewijzen binnen de geldende regels.

Bedenk je vooral dat er bij de woningbouw ook gewoon mensen werken die in de meeste gevallen best mee willen denken met een nette huurder en willen kijken naar wat er binnen de regels en het eigen beleid mogelijk is.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23:05
Kan je ook de belastingaangifte van vorig jaar indienen? Mijn woningbouw hoefde

In ieder geval niks zeggen. Kan je anders je belastingaangifte van vorig jaar opsturen? Mijn woningbouw die accepteerde die ook.

Succes, juist in dat segment moet je op alle kansen springen die je kan krijgen, niemand anders heeft daar wat mee te maken.

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen