HP Elitebook 835 G8 zakt extreem in accu percentage uitgesch

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubske40
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16:54
Beste,

Ik heb een HP Elitebook 835 G8, bij 100% en ik gebruik de accu dan gaat de accu geleidelijk en normaal leeg. Enkel als ik de laptop bijvoorbeeld bij 70% uitzet en de volgende ochtend aanzet dan zegt die opeens dat ik de laptop moet gaan laden aangezien het batterij percentage slechts 6% is. Ik heb al uitgezet dat de laptop zelf tijdens uitgeschakeld zijn zich kan opstarten om bijvoorbeeld updates te kunnen draaien.

Heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:04
Gezien de leeftijd van de laptop denk ik dat je tegen een dode laptop accu aan zit.

Voornaamste is om deze te vervangen, maar vaak zijn deze zo duur, dat een nieuwe laptop soms nog wel voordeliger is.

Je kan nog eens kijken op welk energieprofiel Windows ingesteld staat. Staat deze op Energiebesparing of op Hoge Prestatie? En wat zijn de energiebesparingen die aan staan?
En weet je zeker dat de laptop zich echt uitzet en niet in slaapstand zet? Want zo klinkt het wel namelijk en dan snap ik wel dat de laptop van 70% naar 6% gaat na een nachtje doortrekken.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubske40
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16:54
Wylana schreef op zondag 14 september 2025 @ 12:20:
Gezien de leeftijd van de laptop denk ik dat je tegen een dode laptop accu aan zit.

Voornaamste is om deze te vervangen, maar vaak zijn deze zo duur, dat een nieuwe laptop soms nog wel voordeliger is.

Je kan nog eens kijken op welk energieprofiel Windows ingesteld staat. Staat deze op Energiebesparing of op Hoge Prestatie? En wat zijn de energiebesparingen die aan staan?
En weet je zeker dat de laptop zich echt uitzet en niet in slaapstand zet? Want zo klinkt het wel namelijk en dan snap ik wel dat de laptop van 70% naar 6% gaat na een nachtje doortrekken.
Bedankt voor je reactie. Ik doe naar mijn weten echt afsluiten klikken. Of zit er dan iets anders achter qua instelling?

Zowel op accu als netstroom staan het op gebalanceerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 15:07

ricardo246

Life's what you make it!

Maak eens een shortcut op je desktop met:
C:\Windows\System32\shutdown.exe /s /t 0
Sommige notebooks, sluiten niet af, ook als je shutdown doet via het menu, deze shortcut wel..

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:08
Rubske40 schreef op zondag 14 september 2025 @ 15:33:
Bedankt voor je reactie. Ik doe naar mijn weten echt afsluiten klikken. Of zit er dan iets anders achter qua instelling?
Zie ook:
How To Geek: Shutting Down Doesn’t Fully Shut Down Windows 10 (But Restarting Does)

sluimerstand/hibernate mode kan je ook eventueel eens proberen.