Welke mogelijkheden voor een internet verbinding?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• musiqman
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 17:36
Lang verhaal kort.

Woonhuis zonder kabel (volgens de afgdeling kpn netwerk niet meer actief in deze wijk) of glas (kast in deze wijk vol) is door genoemde redenen ook niet meer mogelijk.

Winkel er onder wel glas.

Ik ga het even niet hebben over de klantonvreindelijkheid van kpn na 3 weken zelf overal achter aan moeten gaan en zelfs een abbonement zien geannuleerd worden door bovenstaande onmogelijkheden.

Is er nog een andere optie dan de winkeleigenaar maandelijks betalen, zelf starlink aanschaffen, of ziggo via coax (laatste kan ook nog problemen opleveren want weer die gezamelike meterkast).

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 21:03
als er coax ligt -> ziggo
of 4g? klik en klaar internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:30
Die gezamenlijke meterkast, betekent dat het woonhuis nieuw is (dus gesplitst van de winkel)?
Zoja dan kan dit het verklaren. Dan gaat coax ook hoofdpijn kosten, als het niet officieel gesplitst in alle administraties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:23

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@musiqman ik heb je titel aangepast, zodat het iets duidelijker is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ktkaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:15

ktkaas

Mobile netwerk fixer

Zou dan voor KliK&Klaar internet van Odido gaan. Lekker goedkoop en geen gezeur met kabels.

Field Service Engineer Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:44
Ik ben ook even benieuwd naar de situatie van dit pand, is de woning gescheiden van de winkel (huisnummer, toegangsdeur, gescheiden meters etc) of is het een of andere vage onderhuurconstructie dat alles van die winkel is afgetakt? Verder begrijp ik dat je bij KPN bent gaan horen maar zij zijn slechts één provider. Welke glasvezelnetwerken zijn er beschikbaar op dit adres? Zonder glas of koper hou je inderdaad coax (Ziggo) , 4G/5G (Odido klik&klaar) of Starlink over. Als Ziggo ook lastig wordt zou ik gewoon Odido bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:33
musiqman schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 23:37:
Lang verhaal kort.

Woonhuis

[...]

Winkel er onder

[...]
gezamelike meterkast
Bij een woonhuis verwacht je geen winkel en juist een eigen meterkast.

Heb je wel een eigen stroom/gas/wateraansluiting? Of huur je inclusief g/w/l?

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
Andros schreef op zondag 14 september 2025 @ 10:19:
Ik ben ook even benieuwd naar de situatie van dit pand, is de woning gescheiden van de winkel (huisnummer, toegangsdeur, gescheiden meters etc) of is het een of andere vage onderhuurconstructie dat alles van die winkel is afgetakt? Verder begrijp ik dat je bij KPN bent gaan horen maar zij zijn slechts één provider. Welke glasvezelnetwerken zijn er beschikbaar op dit adres? Zonder glas of koper hou je inderdaad coax (Ziggo) , 4G/5G (Odido klik&klaar) of Starlink over. Als Ziggo ook lastig wordt zou ik gewoon Odido bellen.
Netjes kadastraal en gemeentelijk gesplitst met een eigen nummer.

Helaas gaat alle glas over de kabel van KPN hier kennelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
FredvZ schreef op zondag 14 september 2025 @ 18:00:
[...]

Bij een woonhuis verwacht je geen winkel en juist een eigen meterkast.

Heb je wel een eigen stroom/gas/wateraansluiting? Of huur je inclusief g/w/l?
Het is ook allemaal kadastraal en gemeentelijk gesplitst, muv van dus water en data (gas gebruikt de winkel niet meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
ktkaas schreef op zondag 14 september 2025 @ 10:16:
Zou dan voor KliK&Klaar internet van Odido gaan. Lekker goedkoop en geen gezeur met kabels.
Ik wil het liever goed geregeld hebben met eigen kabel en watermeter.

Dat maakt eventuele verkoop over een jaar of 10 ook een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
UTMachine schreef op zondag 14 september 2025 @ 06:30:
Die gezamenlijke meterkast, betekent dat het woonhuis nieuw is (dus gesplitst van de winkel)?
Zoja dan kan dit het verklaren. Dan gaat coax ook hoofdpijn kosten, als het niet officieel gesplitst in alle administraties.
Nieuw als nieuw in de GBA en Kadaster (het is al een oud huis) Ja alles is gesplitst muv van data en water.

Er is wel een een eigen meterkast voor electra trouwens, die zit bij ons in de hal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
rens-br schreef op zondag 14 september 2025 @ 10:14:
[mbr]@musiqman ik heb je titel aangepast, zodat het iets duidelijker is.
[/]
Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09 08:19
Zo te lezen is het een koophuis? Heb je de verkopende makelaar al gebeld om te kijken wat die zegt?

Ik zou tijdelijk met die Klik en Klaar aanbieding van Odido beginnen, en lange termijn de zaken goed op orde proberen te brengen met minimaal ook glas. En water gesplitst krijgen.

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
magiel schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 11:29:
Zo te lezen is het een koophuis? Heb je de verkopende makelaar al gebeld om te kijken wat die zegt?

Ik zou tijdelijk met die Klik en Klaar aanbieding van Odido beginnen, en lange termijn de zaken goed op orde proberen te brengen met minimaal ook glas. En water gesplitst krijgen.
Nog niet (dit moet delicaat benaderd worden door diverse omstandigheden, de verkoopmakelaa ris ook de aankoopmakelaar).

Ik ga even bij die service van Odido kijken, kende ze alleen van het snelle glas (wat ik door werk, ook hard nodig heb).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:29
Als het recentelijk gesplitst is de route langs https://www.mijnaansluiting.nl/home al geprobeerd? Dat zou in principe voor alles tot de nette oplossing moeten leiden (je zou in ieder geval overal op de juiste afdeling terecht moeten komen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22:16
Wat al aangegeven is: Bij een compleet gesplitst huis zou je een eigen meterkast met alle voorzieningen moeten kunnen krijgen. Alleen voor bepaalde onderdelen moet betaald worden. Dat is mogelijk een pijnpunt bij het aanvragen via mijnaansluiting.nl geweest. Als je Elektra al hebt zou Water ook geen probleem geweest moeten zijn. Heb je echt een eigen aansluiting van elektra of een tussenmeter? Het is wel vaag dat je wel Elektra apart hebt maar water niet. Het zou Je kan ook eens vragen bij de gemeente hoe het zit met de rioolaansluiting. Hoe zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
RonnieKo schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 17:31:
Wat al aangegeven is: Bij een compleet gesplitst huis zou je een eigen meterkast met alle voorzieningen moeten kunnen krijgen. Alleen voor bepaalde onderdelen moet betaald worden. Dat is mogelijk een pijnpunt bij het aanvragen via mijnaansluiting.nl geweest. Als je Elektra al hebt zou Water ook geen probleem geweest moeten zijn. Heb je echt een eigen aansluiting van elektra of een tussenmeter? Het is wel vaag dat je wel Elektra apart hebt maar water niet. Het zou Je kan ook eens vragen bij de gemeente hoe het zit met de rioolaansluiting. Hoe zit dat?
Electra heeft al een volledig eigen aansluting met stoppenkast bij ons in de gang gekregen.

Water zit bij mij in het soutterain en daardoor moet de winkel mij een bedrag betalen.

Gas zit iin de winkel, maar deze gebruiken wij alleen nog voor de verwarming en opwarming van water (ik hoop deze snel te kunnen vervangen door een electrische boiler zodat we helemaal van het gas af zijn).

Ik heb nu tijdelijk via Odido internet genomen na adviezen hier. Deze moet alleen nog versterkt worden via een mesh netwerk voor het appartement en studio in het soutterain.

• RonnieKo
musiqman schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 23:54:
[...]
Water zit bij mij in het soutterain en daardoor moet de winkel mij een bedrag betalen.
Er is dus een tussenmeter voor de winkel? Hoe wordt je dan aangeslagen? Als particulier of deels als bedrijf door het waterbedrijf? Was dat allemaal bekend bij de aankoop van je appartement? Staat dat in de koopovereenkomst wel benoemd?
Gas zit iin de winkel, maar deze gebruiken wij alleen nog voor de verwarming en opwarming van water (ik hoop deze snel te kunnen vervangen door een electrische boiler zodat we helemaal van het gas af zijn).
Zelfde vraag eigenlijk als boven. Staat deze op jouw naam? Zo ja: Hoe wordt je aangeslagen? Je kan niet zomaar de aansluiting aanpassen zonder kosten te maken. Ik zou het een en ander goed nakijken en eventueel zorgen dat de jij en de winkel eigen aansluitingen voor Elektra, water, gas, kabel en overige date hebben. Je zit nu altijd met uitdagingen als je het appartement wil verkopen. Niet echt een fijne constructie.
Ik heb nu tijdelijk via Odido internet genomen na adviezen hier. Deze moet alleen nog versterkt worden via een mesh netwerk voor het appartement en studio in het soutterain.
Volgens mij kan je achter in het odido-modem een netwerkkabel voor een eigen router en/of AP insteken. Dan kan je je eigen (deels bekabeld) netwerk opzetten. Dan ben je niet afhankelijk van het draadloos netwerksignaal van de Odido-modem / AP.

• musiqman
[quote]RonnieKo schreef op woensdag 17 september 2025 @ 08:30:
Er is dus een tussenmeter voor de winkel? Hoe wordt je dan aangeslagen? Als particulier of deels als bedrijf door het waterbedrijf? Was dat allemaal bekend bij de aankoop van je appartement? Staat dat in de koopovereenkomst wel benoemd?
Wij hebben de hoofdaansluiting voor water. De winkel maakt hier nu ook gebruik van.

Dit stond (net als de onmogelijkheid om hier data te krijgen) niet in de koopovereenkomst.
Zelfde vraag eigenlijk als boven. Staat deze op jouw naam? Zo ja: Hoe wordt je aangeslagen? Je kan niet zomaar de aansluiting aanpassen zonder kosten te maken. Ik zou het een en ander goed nakijken en eventueel zorgen dat de jij en de winkel eigen aansluitingen voor Elektra, water, gas, kabel en overige date hebben. Je zit nu altijd met uitdagingen als je het appartement wil verkopen. Niet echt een fijne constructie.
Ook gas staat op onze naam. De winkel heeft geen gas aansluiting/gebruik.

Het is allemaal heel kut geregeld blijkt.

Tuurlijk kan (bijna) alles open en opnieuw aangelegd worden maar wie gaat dat betalen? Ik zeker niet.

Maar hij ook niet.

Vandaar het delicate hier aan.
Volgens mij kan je achter in het odido-modem een netwerkkabel voor een eigen router en/of AP insteken. Dan kan je je eigen (deels bekabeld) netwerk opzetten. Dan ben je niet afhankelijk van het draadloos netwerksignaal van de Odido-modem / AP.
Helaas kan ik niet heel makkelijk kabels doortrekken naar zolder en het soutterain (waar de dead spots nu zitten).

Vandaar dat ik dit graag draadloos met een mesh netwerk wil aanpakken.

Ik zit nu te kijken naar de Deco line.

• RonnieKo
musiqman schreef op woensdag 17 september 2025 @ 10:06:
Het is allemaal heel kut geregeld blijkt. Tuurlijk kan (bijna) alles open en opnieuw aangelegd worden maar wie gaat dat betalen? Ik zeker niet. Maar hij ook niet. Vandaar het delicate hier aan.
Het is niet allemaal even handig geregeld. Kijk goed wat in de koopovereenkomst staat hierover. En welke extra informatie je daar over ontvangen hebt. Je moet weten wat de afspraken zijn. Die moet je vast laten leggen of vastgelegd hebben. Dit om problemen in de toekomst met andere winkeleigenaar / huurder en/of verkoop van je eigen appartement te voorkomen. Mogelijk is het beter om het nu allemaal op te lossen, door de zure appel heen te bijten dat je daar later last van krijgt omdat bijvoorbeeld je appartement tig duizend euro goedkoper in de markt moet zetten omdat een aantal zaken niet goed geregeld zijn. Of je een claim krijgt van "verborgen gebrek". Je zal het ook moeten aangeven bij een verkoop van je appartement.

Voor nu wil je ook weten of je aangeslagen wordt als een normale woning / appartement of dat de aansluitingen nog steeds op basis van de winkel / oude pand zijn. Tegenwoordig zullen ze met het monitoren van verbruik snel achter komen of je relatief veel water verbruikt voor een "appartement". Je afvalstoffenheffing wordt vaak ook berekend op de hoeveelheid water wat je verbruikt. Dat ligt trouwens aan de gemeente waar je woont of het op verbruik of perceel is.
musiqman schreef op woensdag 17 september 2025 @ 10:06:
Vandaar dat ik dit graag draadloos met een mesh netwerk wil aanpakken. Ik zit nu te kijken naar de Deco line.
Hoofd-deco aansluiten met draad op het Odido-modem. Dan een paar andere deco's als sateliet neerzetten. Dan krijg je een goed draadloos netwerk. Je kan natuurlijk ook naar de setjes van Odido zelf kijken wil je Odido blijven gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door RonnieKo op 17-09-2025 10:36 ]

• musiqman
RonnieKo schreef op woensdag 17 september 2025 @ 10:34:
[...]

Het is niet allemaal even handig geregeld. Kijk goed wat in de koopovereenkomst staat hierover. En welke extra informatie je daar over ontvangen hebt. Je moet weten wat de afspraken zijn. Die moet je vast laten leggen of vastgelegd hebben. Dit om problemen in de toekomst met andere winkeleigenaar / huurder en/of verkoop van je eigen appartement te voorkomen. Mogelijk is het beter om het nu allemaal op te lossen, door de zure appel heen te bijten dat je daar later last van krijgt omdat bijvoorbeeld je appartement tig duizend euro goedkoper in de markt moet zetten omdat een aantal zaken niet goed geregeld zijn. Of je een claim krijgt van "verborgen gebrek". Je zal het ook moeten aangeven bij een verkoop van je appartement.

Voor nu wil je ook weten of je aangeslagen wordt als een normale woning / appartement of dat de aansluitingen nog steeds op basis van de winkel / oude pand zijn. Tegenwoordig zullen ze met het monitoren van verbruik snel achter komen of je relatief veel water verbruikt voor een "appartement". Je afvalstoffenheffing wordt vaak ook berekend op de hoeveelheid water wat je verbruikt. Dat ligt trouwens aan de gemeente waar je woont of het op verbruik of perceel is.

[...]

Hoofd-deco aansluiten met draad op het Odido-modem. Dan een paar andere deco's als sateliet neerzetten. Dan krijg je een goed draadloos netwerk. Je kan natuurlijk ook naar de setjes van Odido zelf kijken wil je Odido blijven gebruiken.
Ja in het contract staat hier niets over in. Dat hadden we al nagekeken.

Het is trouwens een huis (4 verdiepingen, 3 boven en 1 onder de toko).

Goede tip over dat waterverbruik.

Ik ga waternet en de gemeente hierover even contacten.

Ik wil eigenlijk dat ze gewoon een eigen aansluting aanvragen voor de winkel. Net als het glas.

Mbt tot het odido modem, sluit ik het liefst de Deco’s draadloos aan (twee ipv 3) zodat ik het een beetje opgeruimd houd in de huiskamer naast alle andere hubs etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PetervdM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
musiqman schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 11:32:
[...]
de verkoopmakelaa ris ook de aankoopmakelaar
dat is wettelijk verboden, dus lijkt me sterk, maar het zou wel de ontstane puinhoop verklaren.

[ Voor 11% gewijzigd door PetervdM op 18-09-2025 12:42 ]

Pagina: 1