Geluid buren - waterslag of wat anders?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Weggooiert123
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 19-09 13:26
Hoi,

Sinds een maand of 2-3 hoor én voel ik een laag, rollend geluid vanuit de buren komen. Ik voel het nog in de vloer die loopt tot aan de scheidingsmuur met de andere buren.

Aamgezien ik het voel, vermoed ik contactgeluid. De buren zelf horen niks. Het gaat om rijwoningen.

Het geluid klinkt alls een snelle "dunkdunkdunk" (ong. 0,5 seconden). Het is een laag, rommelend geluid. Gebeurt eigenlijk dagelijks en houdt wel 1,5-2u aan en dan 1-2x per minuut.

Ik hoorde het laatst toen hun vaatwasser aanstond en een keer toen de wasmachine aanstond, maar ook een keer toen er niets aanstond. Het komt ook niet van mij, want ik hoor het ook als ik mijn stroom eraf haal en de hoofdkraan dichtdraai.

Mijn vraag is dus;
  1. wat zou dit kunnen zijn?
Waterslag, een losse leiding of wat anders? Audio-apparatuur is al uitgesloten.

En bijzonder vind ik ook dat het pas 2-3 maand speelt.
  • Hoe zou dat kunnen?
Ik ben zoekende. Mogelijk hebben jullie nog suggesties, dan weet ik waar een eventuele oplossing te vinden is.

Alvast bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door Weggooiert123 op 13-09-2025 16:54 ]

Alle reacties

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-09 21:48
Bij de buren ook de hoofdkraan geprobeerd? En de stroom eraf?

• Weggooiert123
Jarno schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 16:58:
Bij de buren ook de hoofdkraan geprobeerd? En de stroom eraf?
Nog niet. Ga ik morgen eens aan hem vragen!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
iemand met een wasmachine achter zo'n staldeur/schuifdeur die meedendert? mijn buren hadden zo'n ding en het klonk hier of er een metro onder de grond voorbijkwam elke keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weggooiert123
Frieda schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 19:17:
iemand met een wasmachine achter zo'n staldeur/schuifdeur die meedendert? mijn buren hadden zo'n ding en het klonk hier of er een metro onder de grond voorbijkwam elke keer.
Bedankt voor het meedenken. Dat zou kunnen, al denk ik niet dat dat het is. Ik hoor het ook als de vaatwasssr aanstaat en sporadisch een enkele keer (dus niet 1-2x per minuut voor een uur of langer). Die losstaande keren zullen denk ik het gebruik van o.a. de keukenkraan zijn.

Ik heb al in mijn kruipruimte gekeken (die van hem zal hetzelfde zijn). De waterleiding gaat via de watermeter verticaal omlaag, kruipruimte in en dan onder de vloer van de kruipruimte. Een leiding vastzetten is dus ook niet 1, 2, 3 gedaan. 🥲

Dat de leiding daar loopt verklaart mogelijk wel de vibratie die ik ervaar via de vloer, al kan het mogelijk ook van de leidingen bij de scheidingsmuur zelf komen.