Vooruitlopend op het bestellen van een EV laadpaal wil ik vast een kabel van de meterkast naar de plek waar de lader aan de muur komt aanbrengen. Mijn keus is gevallen op een 5x6mm2 kabel die ongeveer 10 meter door de kruipruimte loopt (laadpaal kan tot 22Kw laden). Ik wil die kabel niet los in de kruipruimte laten liggen en op de zijmuur daar bevestigen. Die kabel is iets dikker als 15mm in diameter en zou daarmee in een 19mm pijp (buitendiameter) moeten passen. Hebben zelf jullie ervaring met de bevestiging van die kabel en zou je daar 19mm buis voor gebruiken?
De kabel die ik voor mijn PV converter gebruikt heb, heb ik toendertijd met SOM zadels vastgezet. Die waren toen spotgoedkoop (5,5 euro voor 50 stuks). Mijn theorie is dat de kabel koeler blijft als die niet door een buis loopt, maar wellicht dat dit vrijwel niks uit maakt?
De kabel die ik voor mijn PV converter gebruikt heb, heb ik toendertijd met SOM zadels vastgezet. Die waren toen spotgoedkoop (5,5 euro voor 50 stuks). Mijn theorie is dat de kabel koeler blijft als die niet door een buis loopt, maar wellicht dat dit vrijwel niks uit maakt?