Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral Lightroom Classic met zijn nieuwe AI bewerkingen, maar als het kan zie ik mezelf de PC wel gebruiken om wat te gamen. Iets wat ik al tien jaar niet meer gedaan heb.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+- 2.000 EUR, afhankelijk van de grafische kaart keuze en prijzen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neen, ik heb beslist om een blank canvas te gebruiken om het zo te zeggen. Wel vind ik het belangrijk dat de componenten goed met elkaar werken
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil een systeem dat toekomstgericht mee kan met nieuwe evoluties, maar zie mezelf niet upgraden de volgende 5 jaar. Meestal gaan mijn PC's iets meer dan 5 jaar mee en dan bouw ik een volledig nieuwe PC
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Lichte voorkeur Intel 265K. Ik lees op Pugetsystems dat de Intel Core Ultra 7 265K voor LR Classic een voordeel heeft op AMD als het op LR Classic aankomt. Sommige Youtubers bevestigen dit, maar ik sta open voor feedback.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zou leuk zijn moest ik met deze LR Classic georiënteerde PC ook wat games zou kunnen spelen.
Ga je overklokken?
Neen want mijn basis kennis is te beperkt.
Wat verwacht je van ons?
Meer dan +-2.000 EUR wil ik niet uitgeven, tenzij de grafische kaart dit vereist. Dan is 2.500 EUR nog een mogelijkheid. Ik heb al gekeken online wat er allemaal is, maar merk dat beschikbaarheid vaak ook een probleem is. Bij advies over de grafische kaart er liefst rekening mee houden dat de kaart tenminste bij de grote handelaars te koop is
Wenslijst
Ik was in december 2024 al begonnen met mij in te lezen. Nu driekwart jaar later heb ik nog geen knopen kunnen doorhakken. Misschien kunnen jullie mij tips geven of bevestigen dat dit systeem goed is en kan ik ermee aan de slag.
Alvast bedankt voor jullie feedback
Vooral Lightroom Classic met zijn nieuwe AI bewerkingen, maar als het kan zie ik mezelf de PC wel gebruiken om wat te gamen. Iets wat ik al tien jaar niet meer gedaan heb.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+- 2.000 EUR, afhankelijk van de grafische kaart keuze en prijzen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neen, ik heb beslist om een blank canvas te gebruiken om het zo te zeggen. Wel vind ik het belangrijk dat de componenten goed met elkaar werken
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil een systeem dat toekomstgericht mee kan met nieuwe evoluties, maar zie mezelf niet upgraden de volgende 5 jaar. Meestal gaan mijn PC's iets meer dan 5 jaar mee en dan bouw ik een volledig nieuwe PC
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Lichte voorkeur Intel 265K. Ik lees op Pugetsystems dat de Intel Core Ultra 7 265K voor LR Classic een voordeel heeft op AMD als het op LR Classic aankomt. Sommige Youtubers bevestigen dit, maar ik sta open voor feedback.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zou leuk zijn moest ik met deze LR Classic georiënteerde PC ook wat games zou kunnen spelen.
Ga je overklokken?
Neen want mijn basis kennis is te beperkt.
Wat verwacht je van ons?
Meer dan +-2.000 EUR wil ik niet uitgeven, tenzij de grafische kaart dit vereist. Dan is 2.500 EUR nog een mogelijkheid. Ik heb al gekeken online wat er allemaal is, maar merk dat beschikbaarheid vaak ook een probleem is. Bij advies over de grafische kaart er liefst rekening mee houden dat de kaart tenminste bij de grote handelaars te koop is
Wenslijst
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core Ultra 7 265KF Boxed | € 280,51 | € 280,51 |
1 | Moederborden | MSI PRO Z890-P WIFI | € 219,- | € 219,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 5070 12G VENTUS 2X OC | € 546,59 | € 546,59 |
1 | Behuizingen | Fractal Design North - TG Clear Charcoal Black | € 134,90 | € 134,90 |
1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 11 Home (NL, OEM) | € 127,10 | € 127,10 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 5 | € 93,35 | € 93,35 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-64 | € 219,42 | € 219,42 |
1 | Voedingen | be quiet! Power Zone 2 1000W | € 162,99 | € 162,99 |
1 | Interne SSD's | Samsung 990 Pro (met heatsink) 2TB (PC Pack) | € 178,- | € 178,- |
Totaal | € 1.961,86 |
Alvast bedankt voor jullie feedback