Hoi Allemaal vanaf mijn Toscaanse vakantieadres! Mijn vakantie is heerlijk, dankje, maar ik heb één, behoorlijk irritant, probleem, zie hierna.
Mijn vraag:
De verbinding tussen mijn telefoon en het Italiaanse telefoonnetwerk valt continue uit. Er wordt dan vaak wel snel weer een verbinding opgebouwd, maar die wordt even snel weer verbroken (totale ‘verbindingstijd’ van enkele seconden) Feitelijk kan ik geen gebruik maken het mobiele netwerk. Dit gaan de hele dag door, de telefoon wordt er lekker warm van en de accu loopt merkbaar sneller leeg. Dit aan- en afmelden vind overal plaats, ook in centra van grotere plaatsen, waar mijn partner en alle mensen om mij heen geen enkel probleem hebben. Weet iemand of en zo ja, hoe ik wél een stabiele verbinding heb / krijg / behoud?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alle onderstaande stappen hebben geen enkel effect gehad.
Algemeen:
Mijn vraag:
De verbinding tussen mijn telefoon en het Italiaanse telefoonnetwerk valt continue uit. Er wordt dan vaak wel snel weer een verbinding opgebouwd, maar die wordt even snel weer verbroken (totale ‘verbindingstijd’ van enkele seconden) Feitelijk kan ik geen gebruik maken het mobiele netwerk. Dit gaan de hele dag door, de telefoon wordt er lekker warm van en de accu loopt merkbaar sneller leeg. Dit aan- en afmelden vind overal plaats, ook in centra van grotere plaatsen, waar mijn partner en alle mensen om mij heen geen enkel probleem hebben. Weet iemand of en zo ja, hoe ik wél een stabiele verbinding heb / krijg / behoud?
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Nothing Phone 2
- Android 15, beveiligingsupdate van 1-9-‘25 geïnstalleerd
- Telefoon is simlockvrij, NL provider is Vodafone
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alle onderstaande stappen hebben geen enkel effect gehad.
Algemeen:
- Vliegtuigstand aan-uit.
- Telefoon gereboot
- Voorkeursnetwerk ingesteld op 5G, 4G en 3G.
- Automatische netwerkselectie Uit/aan.
- ‘Slimme 5G’ Uit/aan.
- 5G zelfstandig Aan/uit.
- APN gereset.
- Instellingen mobiel netwerk gereset.
[ Voor 1% gewijzigd door Bernard0343 op 13-09-2025 13:24 . Reden: Aanvulling ]
No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.