Binnenwerk douche kapot: kan ik dit met elk merk vervangen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jari12
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22-09 11:26
De temperatuur van de douche is met de knop niet meer in te stellen, blijft 44 graden. Loodgieter heeft gekeken en zegt: binnenwerk vervangen met hetzelfde merk, anders helaas muur openhalen. Twee vragen

1. Moet het exact hetzelfde merk zijn? De aannemers die dit met de vorige eigenaar hebben verbouwd zijn niet te bereiken hierover.

2. Welke andere oplossing zou hier voor kunnen zijn?

Alvast bedankt!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qXVKQRCCEfztHyqHWXj4wW201tA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AiJH06d57FWJRziRMqnBelTt.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luukske
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 00:36
Is de thermostaat al ontkalkt? Anders daar eens mee beginnen, grote kans dat dat het probleem oplost.

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
:? Als jij een binnenwerk kan vinden dat precies past op de ingangen voor warm en koud water en op de uitgang naar de douchekop en die past in het gat en die de 2 aansluitingen voor de knoppen op precies dezelfde plek heeft dan zou dat ook kunnen ja.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:30
Ik denk dat je het beste kunt proberen te achterhalen welk merk dit is.

[ Voor 73% gewijzigd door Tupolev op 13-09-2025 13:14 ]

Engineering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:43
Beste visuele match is een saniclear nero. (Maar net niet helemaal gelijk.)
Zou eens kijken of je info kan ontdekken als je hem los haalt.

[ Voor 13% gewijzigd door Cyriel85 op 13-09-2025 11:51 ]

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krissiejj
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 23-09 20:11
Vaak is het merk gebonden, kan je deze niet vinden(leverancier bellen desnoods) anders word het slopen en een geheel nieuwe erin zetten.

Intergas Extreme 36 Hybride Xtend, 300L boiler 2kW E, WTW Brink Flair 400 (Multi Air Supply), Oost 2175Wp West 3915Wp PV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Dit is niet te beantwoorden zonder te weten hoe de cartouche eruit ziet.
Water afsluiten en cartouche eruit halen. Kun je hem meteen een nachtje in azijn leggen, misschien is je probleem dan al opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramassendorp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:42
Merk gebonden vermoed ik, kunnen die knoppen en frontplaat er niet af op een manier?

(Dan kom je waarschijnlijk wel achter het merk en dan contact opnemen met het betreffende merk)

[ Voor 37% gewijzigd door bramassendorp op 14-09-2025 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jari12
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22-09 11:26
Veel dank voor deze uitgebreide reacties, heel fijn!!

Ik heb het merk achterhaald: Wolfsburg Ivan van Q1 sanitair. Ik zal ze benaderen voor een mogelijke oplossing, want ik zie deze versie niet meer online (alleen de 2.0)
Pagina: 1