Toon posts:

MailMAX Mailserver op Win2k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wie kan mij helpen met het volgende probleem.

Ik draai een Windows 2k webserver, en heb hier, MailMAX 4 op geinstalleerd voor email.

Alles lijkt te werken, ik kan users/domeinen aanmaken en als je die accounts instelt in b.v. outlook dan kan je gewoon email ophalen, althans zo lijkt het.

Als ik een mailtje stuur (vanaf een ander mailadres/server) naar een aangemaakt mail adres, dan komt dat niet op de server aan, maar je krijgt ook geen error terug dat de email niet bezorgt kan worden.

Dus het lijkt erop dat de POP server prima werkt, maar dat de SMTP server niet helemaal in orde is, en dus geen mail kan ontvangen, heeft iemand hier verstand van?

Mvg,

Jaap

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Heb je de DNS servers wel ingesteld van je provider in je mail server?

Eat right. Stay fit. Die anyway.

Verwijderd

Topicstarter
voor zover ik weet wel, alleen ik ben dus niet zo'n expert op dit gebied, want ik heb dus "DNS" config scherm in windows onder administration, maar ik kan ook inloggen bij m'n hosting provider, om dns e.d. te configureren....

• Fox-Web
Nee, ik bedoel bij je e-mail server zelf. Daar moet je ze ook instellen.

Verwijderd

Topicstarter
ja, daar heb ik hem wel ingesteld, maar dan moet evengoed bij DNS in administration de MX server (MaileXchange server) goed zijn ingesteld....en die MX duikt dus ook weer op bij m'n webadmin van m'n hosting provider...

Verwijderd

Topicstarter
m'n probleem is nu iets veranderd, ik krijg die mails nu toch terug, dus dat ie ze niet kan ontvangen, maar ik kan wel gewoon mail checken... weet je toevallig een website waar uitgelegt staat hoe je alles instelt bij mailmax, want die handleiding wordt ik ook niet echt wijzer van...

• Fox-Web
Ik ken het programma verder niet. Ik gebruik MDaemon. Die werkt voor mij echt perfect. Je kan een demoversie downen bij MDaemon.

Pagina: 1