Basis laptop advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:01
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Dit is echt vrij simpel gebruik, internetten, foto's erop zetten en office gebruik

Wat is je budget?
Rond de € 500

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, wel buiten gebruik indien de weersomstandigheden het toelaten

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ervaring met HP en Lenovo dus daar denk ik aan.

Via de site van Lenova kwam in deze tegen uitvoering: Lenovo IdeaPad Slim 3 15IRH10 (83K100S7MH) maar met al die eigenschappen van processor etc haal ik er echt niet uit of dit nu bang voor buck is of kansloze uitgave. Wellicht dat een tweaker hier betere uitspraak over kan doen

LOETKE

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
De processor is prima, de 16 GB geheugen is ook een verstandige keuze want dat zorgt voor een vlot aanvoelende computer.

Belangrijk is verder of apparaat het goed aanvoelt (keyboard, touchpad, stevigheid). Daarvoor moet je hem echt zelf gaan kijken bij een leverancier als MediaMarkt of Coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
Zeker, maar die heeft niet echt een recente update, Acer wil ik eigenlijk niet en vraag me dan af of deze Lenovo niet beter is doordat die recenter is uitgebracht

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@RudyL Geen recente update? Sorry maar er komt niet iedere week een nieuwe laptop op de markt. De laatste wijzigingen zijn toch echt wel recent, afgelopen 5-6 weken zijn er een paar wijzigingen geweest in deze BBG. Er staan niet alleen Acers in de lijst maar ook Lenovo als goed alternatief. Voor dat wat je wensen zijn voldoet dat toch prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
Dat heb ik zeker gelezen, ook de Lenovo. Dat lijkt een wat ouder model, heeft slechts 8gb geheugen en als ik die dan vergelijk met mijn aangehaalde type dan lijkt me dat op processor en geheugen al een verbetering die de extra tientjes het waard kan zijn.

Zou die de prijs van bijv mei'25 hebben, dan was het een eenvoudige keuze, nu lijkt het duurder te worden doordat de voorraad minder wordt.

Heb van die de processor vergeleken en pak 8gb extra. Vraag me alleen af of ik niet wat mis, qua bijv beeldscherm etc.

Edit: tevens snap ik dat die bbg niet dagelijks een update kan krijgen, want dan moet je het ook al op basis van actuele aanbiedingen bijwerken

[ Voor 12% gewijzigd door RudyL op 12-09-2025 22:44 ]

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
mrmrmr schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 22:03:
De processor is prima, de 16 GB geheugen is ook een verstandige keuze want dat zorgt voor een vlot aanvoelende computer.

Belangrijk is verder of apparaat het goed aanvoelt (keyboard, touchpad, stevigheid). Daarvoor moet je hem echt zelf gaan kijken bij een leverancier als MediaMarkt of Coolblue.
Heb de laptop besteld, bekijk ik dan wel of de look & feel goed is. Specs / prijs combinatie leek het me een goede deal. Thanks voor bevestigen van de prima processor.

LOETKE

Pagina: 1