Largas rotonde cq voorrangsplein icm geleidelijnen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMak
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:33
In mijn gemeente zijn er voorrangspleinen aangelegd. Over het voetpad zijn blindegeleidelijnen aangebracht. (Uiteraard niet over de weg zelf, maar wel ervoor, op het middengedeelte en aan de overkant. Ik vind dit opvallend. Weet iemand of er richtlijnen zijn die deze geleidelijnen suggereren dan wel voorschrijven? En waar ik deze kan vinden. Eventueel wil ik wel naar een bibliotheek gaan om het na te zoeken. (Ik denk aan de CROW richtlijnen die vast wel in de KB te vinden zijn, maar ik ga geen 350 euro voor het boek betalen, om te zien of het er in staat).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:16

Dido

heforshe

Wat is er precies "opvallend" aan die geleidelijnen? Ik zie ze zeer regelmatiog bij voetgangersoversteekplaatsen, waarom zou een voetgangersoversteekplaats op een voorrangsplein bijzonder zijn?

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 13:08

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En anders vraag je het bouwbesluit op bij de gemeente? Dat zou gratis moeten zijn en dan zal er unilateraal zijn vastgelegd/beschreven aan welke regels de geleidelijnen moeten/moesten voldoen.
TheMak schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 18:49:
...Ik denk aan de CROW richtlijnen die vast wel in de KB te vinden zijn, maar ik ga geen 350 euro voor het boek betalen, om te zien of het er in staat).
+
CROW:
Heeft u vragen? U kunt ons ook bellen op tel: 0318-695315

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMak
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:33
Dido schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 18:57:
Wat is er precies "opvallend" aan die geleidelijnen? Ik zie ze zeer regelmatiog bij voetgangersoversteekplaatsen, waarom zou een voetgangersoversteekplaats op een voorrangsplein bijzonder zijn?
Volgens mij is het de bedoeling dat ze veiligheid impliceren. Al is dat relatief. Dus dan leiden ze naar een zebrapad. Ik weet niet of het de bedoeling is dat ze naar een overgang zonder zebrapad gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 13:08

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

TheMak schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 19:07:
[...]

Volgens mij is het de bedoeling dat ze veiligheid impliceren. Al is dat relatief. Dus dan leiden ze naar een zebrapad. Ik weet niet of het de bedoeling is dat ze naar een overgang zonder zebrapad gaan.
Een foto zegt meer dan 1000 woorden; doe eens een (recente) foto of Google Streetview van de situatie? :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:16

Dido

heforshe

TheMak schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 19:07:
Een stoeprand is redelijk duidelijk merkbaar voor iemand met een stok, hoor.

Ik kom ook blindegeleidelijnen tegen op metro-perrons, en die leiden naar trappen en metrodeuren. Naja, als de metro er staat, ten minste ;)

Het is niet alsof iemand zo'n lijn afwandelt zonder verder op te letten, en dat is ook nooit de bedoeling van die lijnen geweest :)

Wat betekent mijn avatar?

Pagina: 1