Eenvoudige USB-hoofdtelefoon gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 273 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:56
We zijn op zoek naar een eenvoudige (en betaalbare) over-ear koptelefoon die via USB aangesloten kan worden. Active Noise Cancelling (ANC) zou mooi zijn, maar is geen must. Passieve noise isolatie door over-ear is waarschijnlijk al voldoende voor ons gebruik.

Heeft iemand tips of aanbevelingen? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:39
De zoekfunctie al gebruikt?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkmi
Zeker, de meeste over-ear headphones die ik tegenkom in de prijscategorie van 100 euro of minder hebben een 3,5 mm jackplug en geen USB-aansluiting. Bijvoorbeeld de Anker Soundcore Space One en de eerder genoemde 1More HQ51, deze modellen beschikken wel over een USB-aansluiting, maar die wordt uitsluitend gebruikt voor het opladen. De ATH-M50xSTS heeft wel een usb voor audio, maar die zit al in een hogere prijsklasse, richting de 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, je wilt iets speciaals. Dat gaat niet in de goedkoopste koptelefoons zitten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:39
mkmi schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 16:24:
[...]

Zeker, de meeste over-ear headphones die ik tegenkom in de prijscategorie van 100 euro of minder hebben een 3,5 mm jackplug en geen USB-aansluiting. Bijvoorbeeld de Anker Soundcore Space One en de eerder genoemde 1More HQ51, deze modellen beschikken wel over een USB-aansluiting, maar die wordt uitsluitend gebruikt voor het opladen. De ATH-M50xSTS heeft wel een usb voor audio, maar die zit al in een hogere prijsklasse, richting de 200 euro.
Wat is je budget?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkmi
Bij voorkeur rond 100 euro maar misschien is dat niet haalbaar.

Ik heb dus de ATH-M50xSTS voor 180 euro gevonden. Liever iets goedkoper als het kan en daarom vraag ik het hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:27

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

mkmi schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 15:46:
We zijn op zoek naar een eenvoudige (en betaalbare) over-ear koptelefoon die via USB aangesloten kan worden. Active Noise Cancelling (ANC) zou mooi zijn, maar is geen must. Passieve noise isolatie door over-ear is waarschijnlijk al voldoende voor ons gebruik.

Heeft iemand tips of aanbevelingen? Alvast bedankt
Het topic waarin je postte, is niet bedoeld voor aankoopadvies. Daarvoor hebben we Beeld en geluid koopadvies
Als je daar een topic opent, krijg je een format te zien wat je uitgebreid moet invullen.
We helpen je graag, maar een boodschappenlijstje zonder inzet is ook daar niet de bedoeling.

Ik heb nu je vraag verplaatst naar een eigen topic in het juiste subforum, waar het beter tot zijn recht komt.
Als je onderstaande format invult en aan je startpost toevoegt, kan je goed geholpen worden.
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

[ Voor 46% gewijzigd door Jorgen op 12-09-2025 18:41 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkmi
Commentaar op de moderatie kan op specifieke plekken op het forum, maar niet hier.

Je vraagstelling is zeer karig en pas bij navraag door medeforumgebruikers komt er meer benodigde info. Dat is niet hoe Tweakers werkt.

[ Voor 79% gewijzigd door Jorgen op 12-09-2025 21:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afrit13
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 21:09
Een Corsair HS65 misschien?

uitvoering: Corsair HS65 Surround Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkmi
Thanks @Afrit13 voor tip, ik zal ernaar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkmi
*knip* Niet doen

[ Voor 91% gewijzigd door Jorgen op 12-09-2025 23:24 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Gewoon een USB geluidskaart kopen voor €2 op AliExpress. En daarna een standaard 3.5mm koptelefoon halen.

En als het aan elkaar vast moet zitten, dan pak je wat secondelijm en lijm je het aan elkaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-09 20:29
TheGhostInc schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 21:40:
Gewoon een USB geluidskaart kopen voor €2 op AliExpress. En daarna een standaard 3.5mm koptelefoon halen.

En als het aan elkaar vast moet zitten, dan pak je wat secondelijm en lijm je het aan elkaar.
Als het usb c zou zijn dan voor een apple dac met usb c gaan. Daarna voldoet toch bijna elke koptelefoon. Je kan denken aan gesloten fiio FT1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

inderdaad, dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkmi

Dankjewel, inderdaad een interessante oplossing die goed kan werken in ons geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

mkmi schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 21:57:
[...]

Dankjewel, inderdaad een interessante oplossing die goed kan werken in ons geval.
ik zie dat als je letterlijk op die string zoekt je nog flinke pluggen krijgt. Met even verder zoeken kan dat kleiner. Asus bijvoorbeeld heeft hele slanke converterkabeltjes en die zul je ook wel van andere merken kunnen krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Usbc naar 3.5mm adapter van bv Samsung nemen en een 3.5mm headphone..

Kost je 15 euro voor de adapter.. En is erg compact

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:07

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou idd ook met een adapter gaan werken, lost je usb c aansluiting issue iig op.

Maar waar wil je het voor gebruiken? Want dit is een use case die niet heel vaak voorkomt. Dus of je hebt een use case die standaard anders opgelost wordt, of je zoekt zelf een oplossing in de verkeerde richting.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkmi
The Eagle schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 22:28:
Ik zou idd ook met een adapter gaan werken, lost je usb c aansluiting issue iig op.

Maar waar wil je het voor gebruiken? Want dit is een use case die niet heel vaak voorkomt. Dus of je hebt een use case die standaard anders opgelost wordt, of je zoekt zelf een oplossing in de verkeerde richting.
Het is bedoeld voor mij en de kinderen, bijvoorbeeld tijdens het werken of het maken van huiswerk. We kunnen het gebruiken om muziek te luisteren of om schoolopdrachten te volgen.
Over ear voor enige mate van isolatie en daardoor hopelijk meer concentratie. Een nadeel van de Bluetooth-koptelefoons die ik eerst vond, is dat ze opgeladen moeten worden. Een bedrade koptelefoon met usb a of c kan direct op vrijwel elke laptop worden aangesloten.

Een usb c naar 3.5mm adapter lijkt me een goede oplossing.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.