AnyDesk op Linux instellen op onbeherde volledige toegang

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdhdd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 22:39
Mijn vraag
Ik wil een laptop met Linux Mint van afstand kunnen bedienen maar ik krijg het niet voor elkaar
een gebruikersnaam en wachtwoord erin te zetten en dat is nodig omdat anders altijd op de laptop
toestemming gegeven moet worden. Laatste Linux versie staat erop en ik heb wel een account aangemaakt maar ik weet verder te weinig van Linux en Anydesk om het op te lossen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb geprobeerd rootrechten in te stellen en dat leek gelukt omdat de prompt veranderde van $ naar #
maar daarmee niet opgelost

Misschien kan iemand die er goed in thuis is een goede beschrijving maken van hoe op te lossen

Alvast dank
Theo

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Anydesk vergeten. Lekker VNC, NoMachine, XRDP of iets dergelijks gebruiken.

That said; je startpost is wel summier; ik mis versies, exacte errors, etc die je krijgt op de source en target machine.

Waarom moet je een grafische remote control hebben? Kan je niet uit de voeten met enkel SSH-toegang voor administratieve taken?

En ik rapporteer vriendelijk dit topic; staat op de verkeerde plek dus hoop dat een moderator 'm wil verplaatsen

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:53

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik geef je topic even een schopje in de juiste richting de redactie kan hier namelijk niet echt iets mee.

[ Voor 26% gewijzigd door rens-br op 12-09-2025 17:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:16

Cyphax

Moderator LNX
tvdhdd schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 17:16:
Mijn vraag
Ik wil een laptop met Linux Mint van afstand kunnen bedienen maar ik krijg het niet voor elkaar
een gebruikersnaam en wachtwoord erin te zetten en dat is nodig omdat anders altijd op de laptop
toestemming gegeven moet worden. Laatste Linux versie staat erop en ik heb wel een account aangemaakt maar ik weet verder te weinig van Linux en Anydesk om het op te lossen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb geprobeerd rootrechten in te stellen en dat leek gelukt omdat de prompt veranderde van $ naar #
maar daarmee niet opgelost

Misschien kan iemand die er goed in thuis is een goede beschrijving maken van hoe op te lossen

Alvast dank
Theo
Ik zou in eerste instantie kijken naar https://rustdesk.com/
Dat is een vrij goede tool, hoef je geen account voor te hebben of maken en je kan het kosteloos gebruiken.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:17

sus

is druk :+

Check ff of de laatste versie van Mint niet over is naar Wayland ipv X11 - want daar lopen al die remote tools niet lekker op.

Verder eens met @Cyphax, rustdesk is een heerlijke tool

• tvdhdd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 22:39
Dank jullie
ik ga eens kijken naar rustdesk
Pagina: 1