Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripbul
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 09:19
Hoi iedereen,

Ik woon en werk full-time in België, maar zou graag nog een bijverdienste hebben.
Mijn oog viel hierbij op een bijbaan in de Efteling.

Zijn bijbanen in Nederland voornamelijk op studenten gericht? Of staat dit eerder open voor iedereen? Ik ben immers al 32 jaar.
Iemand toevallig ervaring met werken in de Efteling?

Alvast bedankt,

Thomas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:48
Volgens mij zijn bijbanen iets voor studenten en scholieren, niet iets voor volwassenen met reeds een fulltime betrekking. We zijn hier niet in Amerika.

Waarom wil je nog meer werken, in een andere baan ?

[ Voor 13% gewijzigd door W1ck1e op 12-09-2025 15:33 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:18
Volgens de Efteling website: "Heb je nog vragen? Open de chat rechtsonder en Pennenveer helpt je graag verder!"
Let wel ook op het All-in salaris.

Offtopic

[ Voor 19% gewijzigd door Outerspace op 13-09-2025 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Het feit dat het ongebruikelijk is, betekent niet dat het onmogelijk is.

Normaal zou ik adviseren om even te bellen en te vragen of ze ook op zoek zijn naar medewerkers met jouw profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:21
Je voldoet gewoon aan de eisen dus probeer het zou ik zeggen. Het zijn echt niet enkel studenten daar in de bediening.
Je bent 18 jaar of ouder.
Je kunt de Efteling zelfstandig bereiken.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:18
XNL073 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 15:34:
Volgens de Efteling website: "Heb je nog vragen? Open de chat rechtsonder en Pennenveer helpt je graag verder!"
Let wel ook op het All-in salaris.

En heb je nu speciaal hiervoor een account aangemaakt op een techforum?
Offtopic.

[ Voor 13% gewijzigd door Outerspace op 13-09-2025 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20:37
Ik zou niet weten waarom niet. Er zijn bij diverse gelegenheden genoeg mensen die ergens al een andere baan hebben. Ik kan me best voorstellen als je een full-time kantoorbaan hebt dat het af en toe lekker is om in een pretpark te werken. Gewoon solliciteren als je het qua tijd past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tripbul
XNL073 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 15:34:
De Pennenveer kon me helaas niet helpen en ik ben vooral op zoek naar de perceptie van een bijbaan in NL.

Ik zoek een extra baan uit financiële noodzaak en om inderdaad wat afwisseling te hebben van mijn huidige job.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Tripbul schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 15:53:

De Pennenveer kon me helaas niet helpen en ik ben vooral op zoek naar de perceptie van een bijbaan in NL.

Ik zoek een extra baan uit financiële noodzaak en om inderdaad wat afwisseling te hebben van mijn huidige job.
De afwisseling even negeren: heb je niet meer aan meer uren bij je huidige werkgever, of je situatie bespreken met hem/haar ?

[ Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 12-09-2025 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:53
[...]

"Een beller is sneller"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Toch liever persoonlijk contact?

We zijn dagelijks telefonisch bereikbaar en helpen je graag.

Maandag t/m vrijdag: 08.00 - 21.00 uur
Zaterdag & zondag: 09.00 - 17.00 uur

Bel +31 (0) 416 537 777
d:)b

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 20:33
Let wel op dat je eigen werkgever hier ook iets van mag vinden. Vooral de arbeidstijden(wet) gaat daar iets van vinden. (Extra complex want België en Nederland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:09
snip: HK is een paar deuren verder

[ Voor 79% gewijzigd door We Are Borg op 12-09-2025 16:44 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Als je het leuk vindt en het salaris acceptabel is: waarom niet?

Ik weet niet wat de contractduur is maar met alle "bijbaanstudenten" gok ik dat ze toch wel een beetje flexibel zijn. Als het niet bevalt ben je weer weg. Zolang je daar niet je droombaan voor hebt laten gaan lijkt me dat geen probleem.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

snip: HK is een paar deuren verder

[ Voor 76% gewijzigd door We Are Borg op 12-09-2025 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Tripbul Was je nog in de gelegenheid geweest om te kunnen bellen met de Efteling?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gbspeel
  • Registratie: Mei 2013
Zoals @Scheurbuik al zei: controleer eerst je huidige arbeidscontract en CAO indien van toepassing. Daar staat vaak al in dat nevenactiviteiten (bijbaan, eigen bedrijf of een functie voor een andere organisatie) of niet mogen, hooguit in overleg met de werkgever. De werkgever wil niet dat jouw prestaties tijdens kantooruren 2 liter extra koffie per dag kosten en dan nog niks opleveren.

Als er niks bepaald is, dan ook zeker de arbeidswetgeving checken wat er mogelijk is. Dan nog: goed overleg met je werkgever waarbij je intentie duidelijk is, kan geen kwaad. Dan houd je open communicatie en als het niet gaat/werkt, zeg je de Efteling weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20:59
[...]

Een bijbaan is vooral op scholieren en studenten gericht, al zal je misschien wel kans maken als je op een dag kan werken dat studenten/scholieren niet/minder beschikbaar zijn.

Echter, ik weet niet hoe groot de financiële noodzaak is, maar kijk even goed naar de arbeidsvoorwaarden van de Efteling, ze werken met een all-in uurloon waardoor het beter lijkt dan het is, want effectief is het minder dan 110% van het minimumloon als ze je tegen het genoemde salaris inzetten.

Daar komt bij dat je uit het buitenland komt, wat voor werkgevers nogal een drempel kan zijn. Nu zal de Efteling waarschijnlijk wel meer personeel uit België hebben en dus niet onbekend zijn met wat daar bij komt kijken, maar nog steeds een molen die ze misschien niet in willen voor dit soort bijbanen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tripbul
Will_M schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 20:03:
@Tripbul Was je nog in de gelegenheid geweest om te kunnen bellen met de Efteling?
Ze konden daar geen antwoord geven. Dat telefoonnummer was voor het attractiepark en de resorts.
Ik moest een email sturen met mijn vragen.

Aantal terechte opmerkingen en bedenkingen hier, ik ga verder op onderzoek in mijn arbeidscontract ed.

Alvast bedankt voor jullie inzichten!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heel eerlijk: voordat je een NL werkgever contact zou ik eerst even in BE bij je huidige werkgever te raden gaan.
1. Om te vragen of je naast je huidige baan wel een tweede mag hebben volgens de arbeidsvoorwaarden
2. Om gewoon eens aan personeelszaken te vragen hoeveel administratieve rompslomp en andere zaken er bij komen kijken zou een evt tweede baan op een NL arbeidscontract zijn. Kan namelijk best wel eens zijn dat dat echt de moeite niet loont :)

Efteling lijkt me een heel leuk bedrijf om voor te werken, maar die zijn er genoeg, ook in België. Dus oin jezelf er niet op vast, maar maak het jezelf zo makkelijk mogelijk zou ik zeggen.
Je doet het duidelijk voor het geld dus dan is een leuke tweede functie mooi meegenomen, maar leuk een bijkomstigheid en de tweede functie de noodzaak.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• W1ck1e
The Eagle schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 11:17:
Heel eerlijk: voordat je een NL werkgever contact zou ik eerst even in BE bij je huidige werkgever te raden gaan.
1. Om te vragen of je naast je huidige baan wel een tweede mag hebben volgens de arbeidsvoorwaarden
2. Om gewoon eens aan personeelszaken te vragen hoeveel administratieve rompslomp en andere zaken er bij komen kijken zou een evt tweede baan op een NL arbeidscontract zijn. Kan namelijk best wel eens zijn dat dat echt de moeite niet loont :)
...
@Tripbul Als ik werkgever zou zijn (ben ik dus niet) zou ik bedenkingen hebben bij werknemers die zonder overleg met mij stappen zetten richting een bijbaan. Iets met respect, vertrouwen en openheid. Waarschijnlijk zijn er mogelijkheden bij de huidige werkgever in het kader van je probleem. Als het goed is ben je een gemotiveerde werknemer. Ik denk aan meer uren en/of een beter betaalde functie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tripbul
Meer uren bij mijn huidige werkgever zijn helaas niet mogelijk, een andere functie is ook niet voor de hand liggend. Dat gesprek hebben we in het verleden al gevoerd, maar toen speelde ik nog niet met het idee van een tweede baan (natuurlijk niet nog een fulltime).

Hier in BE lijken toch best wat mensen bij te klussen (zogenaamde flexijobs), maar ik zocht het graag eens in een totaal andere sector. Ik woon niet zo heel ver van de grens, vandaar dat ik ook in NL rondkeek.

• Gkomega
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Ik heb er een tijdje gewerkt. Mocht je vragen hebben kan je mij een DM sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:18
Flexijobs kan helaas niet met een baan in het buitenland. Dus die belastingsvrijsfelling krijg je helaas niet voor efteling.

Welke omgeving woon je? Aant bijvoorbeeld centreparcs vossemeren zoekt nog :)
Pagina: 1