Ik ben momenteel uitzoeken wat nu de beste aanvliegroute is m.b.t. het netwerk en camerasystemen. Casus is als volgt: ik wil een aantal AP's plaatsen (op elke verdieping één), een deurbelcamera, en een aantal losse camera's in en rondom het huis. Alles moet relatief eenvoudig vanuit één applicatie beheerd kunnen worden.
Ik heb enige ervaring met Unifi (UI) m.b.t. de AP's en een CloudKey. Dat is alweer even geleden, maar toen beviel dat goed. Dus tenzij jullie andere suggesties hebben valt mijn oog voor nu, weer op UI.
Oude situatie is super eenvoudig: Router -> Switch (met daaraan een CloudKey) -> AP's. Voor camera's wordt nu apparatuur van Google/Nest gebruikt. Maar die apps zijn rete-traag en ook niet de beste beeldkwaliteit. Vandaar dat ik straks alles om wil gooien.
Door de bomen zie ik alleen het bos niet echt meer
.. Kan iemand mij bevestigen/adviseren in de opzet die ik tot nu toe heb bedacht?
In de meterkast:
Router (FritzBox) -> Gateway -> Switch?
Vervolgens op de Switch -> drie AP's, Deurbelcamera + Chime, +/- 3 losse camera's, en een Network Video Recorder (NVR)?
Ik wil de NVR liever niet in de meterkast zelf hangen maar ergens "verborgen" in huis. Kan dat? Met 30 dagen history.
Daarnaast vraag ik me af
- De CloudKey+ heeft inmiddels een 1TB hdd/ssd? Is dat geen optie?
- Is de Gateway nodig?
- De Dream Machine en Cloud Gateway lijken ook al een switch te zijn?
- Is er dan nog en Switch nodig?
- De (nieuwe) Network Video Recorder Instant lijkt ook interessant, kan ik die op zolder plaatsen en gebruiken?
- De NVRI lijkt dus ook al een switch te zijn met 6 aansluitingen?
- Maar hoezo moet je die dan nog eerst achter een switch, achter een gateway plaatsen?
- Volgens mij is de Dream Machine Pro met 8 poorten wel interessant, maar video storage wil ik liever niet in de meterkast hangen, los van het grote formaat.
Kortom, het lijkt voor mij als semi-leek nogal overlappend en vrij rommelig. Mogelijk denk ik teveel overkill.
Iemand een beter/duidelijk plan wellicht?
Thanks!
Ik heb enige ervaring met Unifi (UI) m.b.t. de AP's en een CloudKey. Dat is alweer even geleden, maar toen beviel dat goed. Dus tenzij jullie andere suggesties hebben valt mijn oog voor nu, weer op UI.
Oude situatie is super eenvoudig: Router -> Switch (met daaraan een CloudKey) -> AP's. Voor camera's wordt nu apparatuur van Google/Nest gebruikt. Maar die apps zijn rete-traag en ook niet de beste beeldkwaliteit. Vandaar dat ik straks alles om wil gooien.
Door de bomen zie ik alleen het bos niet echt meer
In de meterkast:
Router (FritzBox) -> Gateway -> Switch?
Vervolgens op de Switch -> drie AP's, Deurbelcamera + Chime, +/- 3 losse camera's, en een Network Video Recorder (NVR)?
Ik wil de NVR liever niet in de meterkast zelf hangen maar ergens "verborgen" in huis. Kan dat? Met 30 dagen history.
Daarnaast vraag ik me af
- De CloudKey+ heeft inmiddels een 1TB hdd/ssd? Is dat geen optie?
- Is de Gateway nodig?
- De Dream Machine en Cloud Gateway lijken ook al een switch te zijn?
- Is er dan nog en Switch nodig?
- De (nieuwe) Network Video Recorder Instant lijkt ook interessant, kan ik die op zolder plaatsen en gebruiken?
- De NVRI lijkt dus ook al een switch te zijn met 6 aansluitingen?
- Maar hoezo moet je die dan nog eerst achter een switch, achter een gateway plaatsen?

- Volgens mij is de Dream Machine Pro met 8 poorten wel interessant, maar video storage wil ik liever niet in de meterkast hangen, los van het grote formaat.
Kortom, het lijkt voor mij als semi-leek nogal overlappend en vrij rommelig. Mogelijk denk ik teveel overkill.
Iemand een beter/duidelijk plan wellicht?
[ Voor 3% gewijzigd door Saven op 12-09-2025 14:14 ]