Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldK962
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 16:25
Mijn vraag

Hallo, Ik gebruik Lightroom om mijn foto's te bewerken en sla de bewerkte foto's op op een hard disk op mijn PC. Die harddisk begint nu vol te lopen, zodanog dat ik een grotere harddisk wil gaan laten installeren in mijn PC. Als ik de gehele inhoud van de huidige harddisk naar de nieuwe grotere harddisk heb overgebracht, herkent Lightroom dan wel alle fotobestanden nog?...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshuax8
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Je kan binnen Lightroom de map(pen) met je fotos verplaatsen, op die manier word de database van Lightroom ook direct geupdate. Als je de fotos in Windows zelf verplaatst dan zal je Lightroom apart moeten vertellen waar de fotos heen zijn gegaan.
Optie 1 (verplaatsen in Lightroom zelf) is dus het handigste! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:15

qless

...vraag maar...

Optie 1 werkt het best. Wat ook kan, en soms handig is als je er erg veel foto's in hebt zitten, is op de nieuwe disk een folder aanmaken, deze toevoegen in LR (je kan meerdere folders open hebben), en dan bijvoorbeeld jaar per jaar verplaatsen. Dan heb je iets kleinere updates en meer controle.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:45

bobcom

Dedicated dabbler

Kopieer gewoon al je fotos rechtstreeks naar de nieuwe schijf. Kan ook een externe schijf zijn maar zorg wel dat die schijf in je bestandssysteem belant. Hernoem de hoofdfotofolderop je oude schijf (een lettertje ervoor of erachter is genoeg). Start Lightroom op en je ziet rechts achter alle folders in je catalogus een vraagteken staan. Rechtermuisknop op het vraagteken achter je hofdfolder en Lightroom vraagt je waar je nieuwe hoofdfolder woont. Ga in je bestandssysteem naar je nieuwe schijf en klik daar de kopie van je hoofdfotofolder aan. In no time zit je met Lightroom op je nieuwe schijf. De oude schijf met fotofolder is je backup.

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes