Aankoopadvies Headset open landscape bureel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deguchi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:37
Hey Tweakers,

Ik zit nu al een tijdje in open landschaps bureel waar er dagen zijn dat het zo rumoerig is, dat ik me absoluut niet kan concentreren.
Vandaag de dag heb ik een Jabra Evolve Link MS. Dit ding doet al wel iets van actieve ruisonderdrukking, maar is enerzijds niet voldoende in de onderdrukken en begint na ettelijke jaren grondig te verslijten.

Ik ben dus op zoek naar een vervanger die betere muziek audio geeft, maar vooral mezelf innerlijke rust kan bezorgen zodat ik beter kan concentreren.

Ik zoek een?
Headset, bedraad of draadloos is eender. Moet geluidsonderdrukking kunnen doen in zeer rumoerige werkomgeving. Ook is Over-Ear een must.
Het ding moet niet luid zijn, mijn gehoor is best goed, dus mijn muziek volume om te luisteren tijdens het werken staat echt laag. Ik wil niet het geluid onderdrukken door mezelf doof te maken, ik wil rustig kunnen werken is alles :)

Wat is je budget?
Rond de 250 euro, want is voor het werk, maar uit eigen zak...

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het moet best aangenaam geluid geven voor muziek. Niet teveel bass. Moet verder een uitstekende microfoon hebben, want ik heb zelf een relatief stille stem. En het ding moet gewoon al mijn bellende en kakelende collega's rondom mij eruit filteren.

Wat heb je zelf al gevonden?
Misschien al even kort welk merk er zeker uit de boot valt: geen Bose. We hebben meerdere van hun draadloze headsets getests en deze geven allemaal problemen met Teams calls. Ja, het kan goed zjin dat het aan onze werktoestellen ligt, maar daar valt niets aan te veranderen. Dus het is wat het is.
Zelf was mijn oog gevallen op de Sony WH-1000XM5, maar ik heb echt geen idee hoe goed die de omgeving onderdrukt. Als er iets gelijkaardigs is, maar goedkoper, graag

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:03

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Deguchi Je topicstart is al heel compleet, maar ik mis bij het laatste stukje nog wat meer informatie. Er zijn over de XM-serie van Sony heel veel reviews geschreven. De 4, 5 en 6 worden vrijwel zonder uitzondering geprezen om hun ruisonderdrukking en muziekkwaliteit. Zelf heb ik bijv. een 4 waar ik zeer tevreden over ben.

Heb je al de reviews op Tweakers of elders gelezen of al eens in de winkel geprobeerd? Zijn er dingen waarover je twijfelt om voor Sony te kiezen?

Zie bijv:
Review uitvoering: Sony WH-1000XM4 (Zwart)
Review uitvoering: Sony WF-1000XM5 (Zwart) (ook vergelijking met andere hoofdtelefoons)
Review uitvoering: Sony WH-1000XM6 (Zwart)

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik zou de Sony iig afraden. Granted gebaseerd op mijn xm2s. En niet vanwege het geluid of de noise cancellation, die is prima. Maar vanwege het gebrek aan externe microfoon op een steeltje. Waardoor in een Teams call mijn gesprekspartner beter de collega drie plaatsen verderop kon horen dan mijzelf.

Ik ben nu over op een Jabra evolve2 85. Die heeft een microfoon voor je mond wat dat probleem oplost.

Echter, actieve noise cancellation gebruik ik niet zo vaak, maar ik denk ook niet dat hij het haalt bij een Sony. Plus dat in gespreksmodus passthrough niet kan vind ik een minpunt, waardoor je dan vaak onnodig hard gaat praten omdat je jezelf niet hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deguchi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:37
Jorgen schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 13:33:

Heb je al de reviews op Tweakers of elders gelezen of al eens in de winkel geprobeerd? Zijn er dingen waarover je twijfelt om voor Sony te kiezen?
Het voornaamste is dat ik ze nog niet heb kunnen proberen. Er is geen winkel dichtbij en online bestellen en retour zou ik willen vermijden (als het moet dan moet het). Ik heb dus geen ervaring met hoe goed de ruisonderdrukking nu echt is.

Nu uit de feedback/reviews gok ik dat het dan toch de Sony lijkt te worden voorlopig. Het ontbreken van een microfoonsteeltje verwacht ik minder problemen mee, omdat mijn meest gebruikte vergaderprogramma getrained is op mijn stem. Die filter lijkt wel zijn ding te doen, dus op hoop van zegen.

Ik wacht nog even af of er nog een alternatief uit de bus valt, maar voorlopig lijkt de Sony dus nog steeds de goede keuze te worden voor het stuk geluid.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:03

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat is inderdaad lastig. Wellicht als je een keer bij een andere stad in de buurt bent dan. Of misschien ken je iemand die er een heeft op kantoor en mag je die even testen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:49
Ik ben wel fan van de Bose QC35, maar dat is omdat ik daar een paar van heb en die al een tijdje gebruik. De huidige line-up van Bose vraagt ook iets meer dan jouw budget voor het topmodel, en gezien jouw wensen zou ik die dan wel aanraden. Als je een Sony kiest heb je vast ook geen slechte oplossing te pakken.
Pagina: 1