Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Maar goed das dan weer mijn mening...
Hehehehe,... ik heb een klote stereo met klote boxjes, die kunnen ook niet eens op mijn computer aangesloten worden.Op dinsdag 18 september 2001 14:41 schreef Escobar het volgende:
Ik zou gewoon je stereo met fatsoenlijke boxen op je compu aansluiten... Krijg je altijd nog beter geluid dan met zulke setjes...
Maar goed das dan weer mijn mening...
Ik ben dus van plan om van mijn computer die toch in me kamer staat, een beetje een stereo te maken en daar cd's in afspelen enzo.
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Verwijderd
Trouwens.. wat voor geluidkaart heb je?? ( Ik heb de Live 5.1 en daar doet ie t echt goed mee.. )
Verwijderd
En ik heb toch geen ruimte voor 4 boxen (ik bedoel die 2 achter me kan ik niet kwijt in me kamer)
En als die Digital hoorbaar mooier geluid heeft,.. dan neem ik die.
Ik heb ook gehoord dat die FPS1500 een krakende bass kan hebben of een overdreven ofzo,.. er was iets,.. iemand?
Laten ze dat maar niet horen in het A&V-forum.Op dinsdag 18 september 2001 14:54 schreef PC-Freak het volgende:
Ik heb de Digital en dat is digitaal geluid dus veel beter...
Siditamentis astuentis pactum.
En wie weet of hij een beetje hard kan?
Vertel,.. waarom niet??Op dinsdag 18 september 2001 15:34 schreef Varienaja het volgende:
[..]
Laten ze dat maar niet horen in het A&V-forum.
Ja sorry, maar ik wil graag een beetje info voordat ik met klote spullen zit dalijk
Verwijderd
Verwacht in ieder geval dat Creative-setjes daar niet zo op prijs worden gesteld (oa ivm met frequentiebereik en prijs).
Alternatieven kun je vinden bij Altec Lansing, Yamaha, Philips.
Ga zeker eerst luisteren voor je wat koopt, iedereen kan je wel tips geven en speakers aanraden maar jij moet het mooi (en betaalbaar) vinden!
Thnx,.. !Op dinsdag 18 september 2001 15:47 schreef madashell het volgende:
Als je deze vraag nou eens naar het A, V & HiFi forum laat verplaatsen krijg je vast meer reacties.
Verwacht in ieder geval dat Creative-setjes daar niet zo op prijs worden gesteld (oa ivm met frequentiebereik en prijs).
Alternatieven kun je vinden bij Altec Lansing, Yamaha, Philips.
Ga zeker eerst luisteren voor je wat koopt, iedereen kan je wel tips geven en speakers aanraden maar jij moet het mooi (en betaalbaar) vinden!
Verwijderd
http://www.labtec.com/productdetails.cfm?productid=323
Valt die wel binnen mijn budget?Op dinsdag 18 september 2001 15:56 schreef janjanjanjanjansen het volgende:
Mij bevalt de Labtec lcs-2514 wel goed in combinatie met Live value. Wel een dradenzooi !!
http://www.labtec.com/productdetails.cfm?productid=323
Hehe, het is niet dat die CL digital zo'n enorm kloteding is hoor. Het gaat alleen om dit zinnetje:Op dinsdag 18 september 2001 15:40 schreef DEM0N het volgende:
[..]
Vertel,.. waarom niet??
Ja sorry, maar ik wil graag een beetje info voordat ik met klote spullen zit dalijk
Daarmee wordt gesuggereerd dat het geluid van die set ineens zoveel beter is, omdat de aansluiting met de geluidskaart digitaal is. Dat is gewoon klinklare onzin (als je met zo'n set het eventuele verschil al hoort, en alsof je dat met PC speakers wil horenIk heb de Digital en dat is digitaal geluid dus veel beter...
Die CL SW digital 2.0 is trouwens best een aardig speakersetje (heb 'm nu ook eens zelf gehoord). Ik zou er zelf absoluut niet gelukkig van worden, en ik vind m'n eigen speakertjes (niet meer te koop) erg veel mooier klinken, alleen zit daar niet zo'n dreundende bas in, en gaan ze niet zo gruwelijk hard (niet echt erg IMHO).
Die soundworks digital is wel een aardig dingetje, als je echt 200 piek wil uitgeven en je vindt 4kanaals ondergeschikt aan 4 point surround (lees: je valt niet voor de marketing), dan kan je ook denken aan een Labtec apx4620, dat is namelijk voor 200 piek gewoon een ERG goeuie speakerset (veel beter dan de CL Soundworks digital). Bij de naam "fpsXXXX" gat mijn nekhaar trouwens wel overeind staan, want dan moet ik aan de (slechtse pcspeakerste allertijden) fps1000 denken, en die is erg slecht
Ik kan deze BTW niet moven.
PS, 4 kanaals zou ik alleen prefereren als je erg veel spellen speelt enzo. Dan kan dat 4point wel een voordeel hebben. Bij Muziek lever je alleen (flink) in op de geluidskwaliteit, tov een Labtec apx4620. Ook al komt het geluid uit 4 speakers ipv 2.
Als je echt voor 4 kanaals wilt gaan, zou ik een philips A2-500 nemen. Die is erg leuk en klinkt best ok
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Bedankt voor de vele informatie.Op dinsdag 18 september 2001 17:18 schreef JvS het volgende:
blaat
Hier kan ik zeker wat mee!
Ohw das mooi! Maar dan is ie denk ik 190 ofzoOp woensdag 19 september 2001 01:47 schreef janjanjanjanjansen het volgende:
Nog ter info: Die labtec is voor een prijs beneden de 200,- te koop.
ff checken.
Nog een par vragen:
In de pricewatch staan de:
Cambridge Soundworks FPS 1500 FL 175,-
en de
Creative Labs Four Point Surround FPS1500 FL 165,-
wat is hier het verschil tussen?
En is een Labtec LCS-2514 FL 159,- Slechter of beter dan die Labtec APX 4620 FL 195,-
Want de Labtec LCS-2514 heeft 4 kleine boxjes en de Labtec APX 4620 heeft er 2 toch
Verwijderd
LolOp woensdag 19 september 2001 10:02 schreef vwkkadettgsi het volgende:
of je koopt gewoon een rockford-fosgate PUNCHen die sluit je op je goeie stereo aan (4 OHM). Als je die op de grond zet, dan krijg je betonscheuren in je vloer
Maar lees mijn 2e post eens
Enneh? heeft er nog iemand antwoord op mijn bovenstaande vragen?
Die apx4620 is een flink stuk beter dan welke 4point vnan beneden de 200 piek.PS, 4 kanaals zou ik alleen prefereren als je erg veel spellen speelt enzo. Dan kan dat 4point wel een voordeel hebben. Bij Muziek lever je alleen (flink) in op de geluidskwaliteit, tov een Labtec apx4620. Ook al komt het geluid uit 4 speakers ipv 2.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Hmm ja,.. ok.Op woensdag 19 september 2001 10:54 schreef JvS het volgende:
eigenlijk had ik daar al antwoord op gegeven:
[..]
Die apx4620 is een flink stuk beter dan welke 4point vnan beneden de 200 piek.
Ik ben al 2 dagen aan het searchen op tweakers over subwoofers enzo.
Ik snap verder geen reet van audio stuff.
Vandaar dat ik ook alles vraag
Ik ben er wel achter dat creative SUCKT (ehehehhe)
En ik ga denk ik voor de Labtec AXP 4620
....huh ???....AAAAAAAAAAH !!!! Weer zo'n digi-freak !!!Op dinsdag 18 september 2001 14:54 schreef PC-Freak het volgende:
Ik heb de Digital en dat is digitaal geluid dus veel beter..
Nee, digitaal is met pc speakers helemaal niet beter, hoogstens handig omdat je maar 1 kabel naar je speakers heb lopen !!!
Het signaal vanaf je pc naar je speakers :
Jeffrey's hifi woordenboek
D/A Converter : Digital/Analogue converter, het gedeelte dat het digitale signaal omzet naar analoge waarden voor je speakers.
Via analoog :
Digitaal ---> D/A converter op soundcard ---> analoog ---> speakers/geluid
Via digitale speakers :
Digitaal ---> Digi uit op soundcard ---> D/A converter in speakers ---> geluid
Omdat de prijs van die speakers al zo laag zijn, kan daar nooit een betere D/A converter inzitten dan op je geluidskaart.
Voor 2.1 is die Labtec idd een zeer goede keuze, anders kan ik je de Altec Lansing ACS54 aanraden voor 4.1.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Verwijderd
Verwijderd
Die heb ik, kan hard en klinkt heeel lekker.
Zo'n beetje de beste prijs/kwaliteit verhouding die er bestaat denk ik...
Kheb hem opengemaakt en een beetje zitten klooien met de sub
Wat heb je er aan veranderd dan?Op woensdag 19 september 2001 18:51 schreef SickBastard het volgende:
offtopic:
Kheb hem opengemaakt en een beetje zitten klooien met de sub
En ik krijg er dus geen spijt van als ik em koop?
En dus geen FPS 1500 ofzo kopen dan? denk he niej he
Als het speakers zijn en er staat Creative, Cambridge Soundworks of beide op, niet kopenOp woensdag 19 september 2001 19:26 schreef DEM0N het volgende:
En dus geen FPS 1500 ofzo kopen dan? denk he niej he
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel