Ik ben geschrokken van JayzTwoCents recente videos

Pagina: 1
Acties:
  • 695 views

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Dit topic is bedoeld om even wat van mij af te schrijven. De YouTuber wil ik hierbij niet afvallen, maar ik ben wel geschrokken als ik veel comments leest over zijn videos en adviezen.

Wat ik bijvoorbeeld zie is dat mensen Windows Update uitschakelen. WU is niet alleen voor bugs of nieuwe features, maar het pushed security fixes. Dat mensen overnemen om dat uit te schakelen, of gewoon een YouTuber te vertrouwen en de KB zomaar verwijderen (ook zonder issues), vind ik echt heel gek.

In zijn nieuwe video gaat hij los op AMD en de maker van de NVMe. Hierbij installeert hij niet de nieuwste firmware, waarbij je duidelijk ziet dat nieuwere juist weer fixes bevatten t.o.v. de vorige versies. M.a.w. je lost daarmee niet de crashes op.

Hij haalt ook een Nederlandse journalist aan die hem heeft gemaild. Ik heb het gevoel dat dit Tweakers is geweest, klopt dit toevallig? Ook daar negeert hij elke feedback en roept iets over dat journalisten de video moeten vertrouwen.. van hem ja - waarbij vaak versies door elkaar staan of zoals bij zijn Linux benchmarks, het onduidelijk was welke versie hij nu op zat.

Wat ik begrijp heeft hij nu de AMD BIOS firmware geüpdatet, maar daarmee reset je bijvoorbeeld ook weer settings. Het kan dus heel goed zijn dat het zijn settings waren of temps (die waren ook te hoog zo te zien in de nieuwe video).

TLTR: zijn testing klopt van geen kant, maar mensen nemen het wel over. Dat vind ik erg eng en zelfs een risico voor hun. Waarom zou je nooit de laatste firmwares willen installeren? Snap er niet veel van.

Edit:
YouTube: Microsoft / SSD Issues FIXED... Plus NEW evidence on what causes it!

YouTube: BEWARE! Windows Update and SSD Problem is WAY worse than we thought!...

[ Voor 10% gewijzigd door HollowGamer op 12-09-2025 00:04 ]

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:14

TeeDee

CQB 241

Hier ben jij van geschrokken? Jeetje... Och erm... Poehee...

Laat anders een reactie achter onder die niet nader te noemen youtube short|review en vraag 't aan de desbetreffende persoon?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Waar maak je je druk over.
Als mensen doen wat hij doet, hoe raakt het jou?

Eigen keuze, eigen verantwoordelijkheid.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

ik ken de youtuber niet en er mist een link naar het filmpje om te begrijpen waarom Windows Updates uit moet, maw. wat zijn de argumenten (pros vs cons).

gaat het over Win11 of Win10?

[ Voor 13% gewijzigd door JJ Le Funk op 11-09-2025 23:52 ]

d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IceFox
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 09:14
Staat wel grotere bagger op het internet volgens mij. Ontwijken of lezen en verder gaan met je leven. Sommige mensen hebben misschien baat erbij, andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
JJ Le Funk schreef op donderdag 11 september 2025 @ 23:51:
ik ken de youtuber niet en er mist een link naar het filmpje om te begrijpen waarom Windows Updates uit moet, maw. wat zijn de argumenten (pros vs cons).

gaat het over Win11 of Win10?
Excuses, links nu toegevoegd in TS.

Gaat over Windows 11. Dacht dat de meeste het wel wisten, aangezien er vorige week een artikel op Tweakers stond over dit verhaal. Zit nu op de mobiel, zal ook die toevoegen morgen. :)

Edit:
review: Zorgt een Windows-update voor crashende ssd's? Onze resultaten met ne...

[ Voor 22% gewijzigd door HollowGamer op 12-09-2025 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
IceFox schreef op donderdag 11 september 2025 @ 23:51:
Staat wel grotere bagger op het internet volgens mij. Ontwijken of lezen en verder gaan met je leven. Sommige mensen hebben misschien baat erbij, andere niet.
Klopt, alleen heeft hij 4,5 millioen subscribers. Dat is best een grote groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:14

TeeDee

CQB 241

En wat wil je nu bereiken met dit topic?

[ Voor 3% gewijzigd door TeeDee op 12-09-2025 00:10 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:30
IceFox schreef op donderdag 11 september 2025 @ 23:51:
Zou dit niet direct als onzin wegwuiven. Zoals eerder gezegd heeft de man 4.5m volgers en genoeg andere kritische bronnen online.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
hoevenpe schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 00:10:
[...]

Zou dit niet direct als onzin wegwuiven. Zoals eerder gezegd heeft de man 4.5m volgers en genoeg andere kritische bronnen online.
Tweakers heeft er ook door hem een hele tests voor gedaan. Daarbij kwamen ze toch tot andere conclusies, hij blijft volhouden dat de Windows Update KB is, maar nu dus ook dat AMD hier iets aan moet doen?

Dat is nu mijn topic voor, want ik snap niet zo goed wat hij nu zegt, en lijkt niet echt wederom zo waterdicht zoals Tweakers het heeft getest. Hij test bijvoorbeeld het niet op een Intel systeem, maar claimed wel dat AMD hier te blamen is. Hoe kun je dat dan precies zeggen of weten? In de comments zeggen andere ook dat de meeste Intel moederborden een nieuwe BIOS hebben, die mogelijk dus fixes heeft voor bijvoorbeeld ACPI - die AMD ook heeft doorgevoerd, maar dus pas op latere versies.

Zelf heb ik een AMD systeem, en ik installeer zoveel mogelijk firmware upgrades, precies om dit soort problemen voor te zijn (ook al heb ik ze nog niet, andere hebben ze dus wel al gehad voor mij).

Ik moet mij zeker minder druk erover maken, dat is een andere discussie. Maar ik vraag ook af of zijn testen wel echt klopt, want dat lijkt totaal niet het geval.

[ Voor 22% gewijzigd door HollowGamer op 12-09-2025 00:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, daar lijkt me deze cartoon geschikt voor. Youtube staat vol met onzin en gewoon niet kijken.
Afbeeldingslocatie: https://imgs.xkcd.com/comics/duty_calls.png
Een Youtuber is als een influencer: mensen die je geen aandacht moet geven.

[ Voor 19% gewijzigd door gambieter op 12-09-2025 00:42 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik snap de achterliggende gedachte niet helemaal van dit topic, en ik zie ook niet wat dit met spelerij te maken heeft. Ik zet daarom dit topic op slot. Voel je gerust vrij om in het juiste gedeelte een nieuw topic te openen, maar dan wel met een duidelijk doel.

[ Voor 4% gewijzigd door Linksquest op 12-09-2025 07:37 ]

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.