Mijn vraag
Voor onze nieuwe woning uit 2006 met Label A heb ik een aantal mensen over de vloer gehad en offertes ontvangen voor een hybride opstelling. De cv-ketel van de woning is een Intergas Kompakt HRE36/30A - CW5 uit 2021.
We willen de woning voorzien van vloerverwarming op elke verdieping (geen radiatoren) en 2 badkamers met regendouches.
Alle 3 de vertegenwoordigers hebben aangegeven de huidige CV-ketel goed genoeg te zijn om gelijktijdig, zonder verlies van kracht te douchen. Gevoelsmatig betwijfel ik dat en neig ik nog steeds om de cv-ketel te laten vervangen door een CW6.
Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren over onderstaande offertes.
Ik neig sterk naar de Vaillant te gaan alleen is de Daikin Altherma 4 ook erg interessant. Helaas kunnen zij dat niet aanbieden en denk ik dat het prijsverschil erg groot zal zijn met de Vaillant en/of dat het wel waard is.
Wat vinden jullie van bovenstaande offertes en zouden jullie de Daikin Altherma 4 boven de Vaillant kiezen?
Tevens ben ik ook benieuwd of het verstandig is om de CW ketel te vervangen?
Voor onze nieuwe woning uit 2006 met Label A heb ik een aantal mensen over de vloer gehad en offertes ontvangen voor een hybride opstelling. De cv-ketel van de woning is een Intergas Kompakt HRE36/30A - CW5 uit 2021.
We willen de woning voorzien van vloerverwarming op elke verdieping (geen radiatoren) en 2 badkamers met regendouches.
Alle 3 de vertegenwoordigers hebben aangegeven de huidige CV-ketel goed genoeg te zijn om gelijktijdig, zonder verlies van kracht te douchen. Gevoelsmatig betwijfel ik dat en neig ik nog steeds om de cv-ketel te laten vervangen door een CW6.
Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren over onderstaande offertes.
Vaillant AroTherm Plus 75/6
Vaillant Arotherm Plus (monobloc) Type 75/6 hybride warmtepomp |
Geïsoleerd buffervat (Cordivari Volano Termico PDF Pensile) |
Betonboren Monobloc |
3 x Extra monobloc CV leiding (per meter) |
Vaillant SensoComfort thermostaat draadloos |
Big foot en High bloc (100cm) |
Totaalbedrag na aftrek subsidie €8.172,00 |
Duurzaamheidskortng via werkgever €2.500 |
Totaalbedrag incl. installatie €5.672,00 |
Totaalbedrag met Remeha Calenta ACE-Matic 40L incl. installatie €8.880,00 |
Daikin Altherma 3
Daikin Altherma III hybride type 8 warmtepomp |
Extra geluiddempende maatregelen |
De uitvoering van complexe installatie- en aansluitwerkzaamheden |
Salus draadloze thermostaat IT800 Elypso |
3 x Extra koudemiddelleiding (per meter) |
Totaalbedrag na aftrek subsidie €7.147,00 Duurzaamheidskortng via werkgever €2.500 Totaalbedrag incl. installatie €4.647,00 |
Totaalbedrag met Remeha Calenta ACE-Matic 40L incl. installatie €8.1850,00 |
Wat vinden jullie van bovenstaande offertes en zouden jullie de Daikin Altherma 4 boven de Vaillant kiezen?
Tevens ben ik ook benieuwd of het verstandig is om de CW ketel te vervangen?