Server hosting - poorten werken niet van ziggo

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kandio
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-09 10:25
Hoi,

Ik heb een tweede pc gekocht speciaal om servers voor games op te hosten. Hier heb ik Ubuntu op staan. Nu kan ik intern gewoon prima verbinden, maar vanaf buiten kom ik en anderen niet in de game en ook niet in de control panel. Ik gok zelf dat het aan de poorten ligt, die ik maar niet open weet te krijgen.
Ik heb ziggo smartwiifi.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m9xVotbdg4aneyoxyoNXEZ2DfW8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Dg5Fbn3MA4o7V7NcCp9zk9PS.png?f=fotoalbum_large
Dit zijn mijn poorten. UPnP uit en aan gehad. Ook de dmz naar 192.168.178.202 aangepast maar niks lijkt te werken. Poort 25566 is mijn server. Poort 8080 is de panel

Enig idee hoe ik dit werkend krijg?

Alle reacties

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 01:30

Nobby

Nuts!

8080 is dicht van buiten voor zover ik weet bij Ziggo van vroeger.

Kan je intern wel op je server spelen?

[ Voor 24% gewijzigd door Nobby op 11-09-2025 22:17 ]

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• kandio
Ja intern draait alles. Van buitenaf staat hij offline

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Laat intern 8080 maar pak voor buiten iets anders. Bijvoorbeeld 5180

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:22
UPNP moet je altijd uit laten staan (Veiligheids ding).

DMZ zou moeten werken, zo niet dat kan het zijn dat ziggo je in cgnat heeft gepropt. Je hebt dan geen routerbaar adres. Dat kun je bij Ziggo aan laten passen maar daar moet je ze voor bellen

Als je server in je dmz werkt, haal hem dan eruit en open enkel de poorten die nodig zijn en verdiep je in het beveiligen van je server ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kandio
Ja een beetje wanhopig aangezien ik altijd met ziggo deze problemen heb. Voorheen altijd op mn pc, dus als het dan niet lukte wat minder erg. Maar nu ik er een dedicated server voor heb moet het ook wel gewoon altijd werken.

Ik zal morgen wel eens contact met ziggo zelf opnemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kandio
Ziggo zegt hier geen service op te verlenen en weigert mij verder te helpen 👌

Prachtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Na het openzetten van poorten op je ziggo router altijd hem even herstarten!?

Vorige maand mijn vpn poort opengezet en kreeg het niet werkend tot dat hij herstart werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:44
kandio schreef op donderdag 11 september 2025 @ 22:16:
Hoi,

Ik heb een tweede pc gekocht speciaal om servers voor games op te hosten. Hier heb ik Ubuntu op staan. Nu kan ik intern gewoon prima verbinden, maar vanaf buiten kom ik en anderen niet in de game en ook niet in de control panel. Ik gok zelf dat het aan de poorten ligt, die ik maar niet open weet te krijgen.
Ik heb ziggo smartwiifi.
[Afbeelding]
Dit zijn mijn poorten. UPnP uit en aan gehad. Ook de dmz naar 192.168.178.202 aangepast maar niks lijkt te werken. Poort 25566 is mijn server. Poort 8080 is de panel

Enig idee hoe ik dit werkend krijg?
Je noemt smartwifi - om te beginnen zou ik de server direct en bekabeld aan de router hangen, om maar zoveel mogelijk uit te sluiten.
Daarnaast: hoe ziet je netwerk er uit, vanaf binnenkomst van de Ziggo coax kabel? Heb je behalve de Ziggo connect-box of hoe die ook heet, nog andere netwerk-apparatuur er aan of tussen hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:18

FreakNL

Well do ya punk?

Misschien je modem in bridge laten zetten en een eigen router gebruiken?

Is wel wat overkill maargoed.

[ Voor 20% gewijzigd door FreakNL op 12-09-2025 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:15

nelizmastr

Goed wies kapot

kandio schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 12:16:

Prachtig
Is te verwachten. Providers doen liever niets in het "klantdomein" dus alles wat met apparatuur achter hun apparatuur te maken heeft. Stukje verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid.

Heb je al wat met de tip van @RobbyTown gedaan? Probeer aan de WAN zijde eens een andere poort dan 8080, gezien die mogelijk niet gebruikt mag worden?

Als je zogenaamde control panel buiten het netwerk draait dan daar die custom poort uiteraard in overnemen.

Aan de binnenzijde laat je hem dus gewoon op 8080.

[ Voor 6% gewijzigd door nelizmastr op 12-09-2025 12:52 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Prachtig
Op zich niet gek natuurlijk. Zelf gehoste servers vallen niet onder de dienstverlening van Ziggo. Daarvoor ben je zelf verantwoordelijk.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob_Saibot
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-09 21:56

Noob_Saibot

Azerbaijan 🔥

Bor schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 12:54:
[...]

Op zich niet gek natuurlijk. Zelf gehoste servers vallen niet onder de dienstverlening van Ziggo. Daarvoor ben je zelf verantwoordelijk.
Daarbij, wie houdt je tegen om jou ziggo modem op "bridge" mode te zetten + met een eigen firewall / router er tussen? :>

Ik heb al ontiegelijk veel omgevingen dezelfde oplossing toegepast, ziggo modem = bridge mode laten zetten met lancom / mikrotik / fortinets ertussen...

Land van het eeuwige vuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Noob_Saibot schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 13:01:
[...]

Daarbij, wie houdt je tegen om jou ziggo modem op "bridge" mode te zetten + met een eigen firewall / router er tussen? :>
Dat is dan precies waar je zelf verantwoordelijk bent inclusief de beveiliging en het onderhoud. Ziggo ondersteund dit niet en dat kan je ook niet verwachten.

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 12-09-2025 13:03 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-09 21:14

jurroen

Security en privacy geek

De Connectbox in bridge modus laten zetten en daarna je eigen apparatuur is inderdaad het beste plan. Afhankelijk van wat je kiest kun je dan ook meer beveiliging toepassen. Een Minecraft server, zoals jij wil gaan draaien, zou ik persoonlijk in een eigen VLAN mieteren en afscheiden van de rest van je netwerk.

Overigens is poort 8080 niet nodig voor MC zelf - misschien dat je een script gebruikt om de server te beheren; als dat zo is kun je die misschien beter niet exposen naar het internet.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Prachtig
Gezien de volgorde van je reacties; iets zegt me dat een gedeelte van het gesprek niet startte of is gegaan zoals je hoopte en dat daarmee mogelijk de wederzijdse kwaliteit van elkaar begrijpen en helpen snel omlaag gegaan is.

Zoals @powerboat aangeeft zou je iets met CGNAT kunnen vragen aan Ziggo; ik lees dat vooralsnog niet terug in je antwoorden.

Letterlijk met 10 seconden Googlen op "minecraft port forwards" stuurde me in hit 2 naar https://pinggy.io/blog/minecraft_port_forwarding/ en daar kan je met een aanpassing qua software ook CGNAT omzeilen cliamen ze.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• PNJvG
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Misschien lees ik er overheen, maar heb je in Ubuntu de firewall evt aan staan?

>> Aan de andere kant, dan zou het intern ook niet moeten werken... << :+

[ Voor 33% gewijzigd door PNJvG op 13-09-2025 17:21 ]

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:22
Er is nog een mogelijkheid om CGNAT te omzeilen en dat is eventueel met Cloudflare tunnels.

Maar ik zou eerst eens met ziggo om tafel gaan en zeggen dat je een routeerbaar adres wil hebben.

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 19:08

Midas.e

Is handig met dinges

CGNAT bij ziggo komt uit 1 range, dat kan je makkelijk testen. https://community.vodafon...GNAT-netwerk/td-p/1354849
Welk ip adres vanaf buiten probeer je naar te verbinden? als je aan de andere persoon het 192.168.x.x ip geeft gaat het niet werken. je kan externe porten testen via https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/

Hacktheplanet / PVOutput

Pagina: 1