Zonneplan laadpaal koppelt auto af na (PowerPlay) laadsessie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:47
Vraag aan mede Zonneplan laadpaaleigenaren: Als jullie een laadsessie plannen (i.e. een aantal kilometers om te laden voor een bepaalde tijd), koppelt bij jullie de auto dan volledige van de laadpaal af na het voltooien van die sessie?

Wat uitgebreidere situatieschets:
Ik heb sinds enkele weken het ‘probleem’ dat de auto volledig losgekoppelt lijkt te worden na een laadsessie. Dat houdt in: In de app van Zonneplan staat dan ‘Geen auto aangesloten’, de auto herkent ook niet dat deze is aangesloten, maar de laadkabel zit wel nog vast in de auto, en op slot (de kabel kan er niet uit getrokken worden zonder dat de auto van het slot is gehaald met de sleutel).

Voorheen kon ik, meen ik me te herinneren, een laadsessie plannen waarin ik bijv. Aangaf: Morgen om 16:00 wil ik 100km range bij hebben geladen. Dat is dan met PowerPlay actief, dat mocht er in de tussentijd gunstige momenten zijn, laad dan ook gewoon bij. Na het voltooien van die laadsessie (dus om 16:01) kon ik dan zien hoeveel er geladen was en op welke momenten. Ik kon dan eventueel nog een extra laadsessie plannen als ik me had bedacht of als dat nodig was, of er kon nog gebruikt gemaakt worden van PowerPlay momenten. Kan iemand voor mij bevestigen of dit voor hen ook zo werkt? Of dat ik toch een beetje gek wordt?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Peugeot e-208 (2020) met 1 fase lader
Zonneplan laadpaal 1e generatie (Die witte, de Zonneplan Charge heet ie volgens mij)
Zonneplan Dynamisch energiecontract (zodat ik gebruik kan maken van PowerPlay)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik ben in gesprek geweest met de klantenservice. Eerst via Kiki, die me vrij snel in contact bracht met een persoon die wat uitleg verzocht, waar ik met enkele screenshots en een vergelijkbaar verhaal als hier boven het bericht terug kreeg dat het doorgespeeld zou worden naar de technische dienst. Daar heb ik net reactie van gehad, die via de logs konden bevestigen dat de laadsessie zoals gepland was voltooid, en dat de auto daarna afkoppelt en dat dat normaal gedrag is. Na het voltooien van een laadsessie zou ik volgens Zonneplan mijn auto opnieuw moeten aansluiten om een laadsessie te starten.