• TheRie
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02:17
Hallo allen,

Zojuist hebt ik een oude monitor uit een doos gevist en ik heb deze montior gelinkt aan dit topic. Hij heeft jaren in de doos gelegen en ik was bijna vergeten dat we hem hadden thuis...

Ik zou hem graag weer willen gaan gebruiken en hij is helemaal compleet op vier schroefjes na...Het gaat om vier schroefjes om het paneel te bevestigen aan de stand. Wie weet welke schroefjes dat zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:53

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Foto's?? Merk? Type? We hebben hier geen glazen bol ;)
Volgens ChatGPT:
Use M4 × 10 mm screws (machine screws, typically with pan-head or flat-head depending on your mount). If your mount or bracket is thicker or has extra spacers, you might need a slightly longer screw (e.g. 12 mm), but M4 x 10 mm is the safe bet.

[ Voor 72% gewijzigd door Microkid op 11-09-2025 18:31 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skimine
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02:12
Bij het gelinkte scherm staat Vesa 100mm, die gebruikt normaliter M4 x 10. Wikipedia: VESA mount

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:28
Het zullen ongetwijfeld metrische schroefjes zijn, verder zou ik ook even de diepte van de schroefgaten opmeten.

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:59
skimine schreef op donderdag 11 september 2025 @ 18:42:Bij het gelinkte scherm staat Vesa 100mm, die gebruikt normaliter M4 x 10. Wikipedia: VESA mount
De VESA mount zit aan de achterkant van het scherm, TS vraagt om schroefjes om de steun aan de onderkant van de monitor te schroeven.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die AOC dingen hebben de schroeven juist aan de achterkant zitten (gebruiken de VESAmount voor de standaard). Dat is inderdaad M4 spul zoals genoemd.

• skimine
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02:12
Yaksa schreef op donderdag 11 september 2025 @ 19:13:
[...]

De VESA mount zit aan de achterkant van het scherm, TS vraagt om schroefjes om de steun aan de onderkant van de monitor te schroeven.
Bij het scherm dat TS heeft gelinkt zit de standaard toch echt aan de achterkant in wat lijkt op de VESA-mount, zoals @TERW_DAN ook schrijft.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f5E6T2A490pCBlB-TeCMLAWwA50=/i/2003650836.jpeg

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:59
skimine schreef op donderdag 11 september 2025 @ 20:23:[...]Bij het scherm dat TS heeft gelinkt zit de standaard toch echt aan de achterkant in wat lijkt op de VESA-mount, zoals @TERW_DAN ook schrijft.
[Afbeelding]
Da's een aparte standaard, die kende ik nog niet.
Maar dan is het voor TS heel simpel......

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• TheRie
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02:17
Dank voor alle snelle reacties! Ik ga even verder kijken met de termen die jullie gebruiken (ben niet bekend met M4 etc, maar het is in ieder geval iets om verder mee te zoeken!)
Microkid schreef op donderdag 11 september 2025 @ 18:29:
Foto's?? Merk? Type? We hebben hier geen glazen bol ;)
Geen glazen bol, maar wel een paar werkende ogen toch?
TheRie schreef op donderdag 11 september 2025 @ 18:22:
ik heb deze montior gelinkt aan dit topic.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:28
M4 is een standaard metrische schroef met een doorsnede van 4mm, de bouwmarkt heeft er zat liggen.
Pagina: 1