Hallo iedereen,
Ik ben van plan om over te stappen van console (sinds PlayStation 1) naar pc gaming, en twijfel tussen bijvoorbeeld een PS5 Pro of een goede prebuilt PC. Ik kijk vooral naar spellen zoals FC26, Fortnite, Call of Duty, en de nieuwe Battlefield — alles in 2K-resolutie (2560×1440) graag met redelijke tot hoge settings.
Ik zag deze PC: https://www.lalashops.nl/...tore=lalashops_webshop_sv
BitBull Ryzen 7 5700X – GeForce RTX 5060 Ti – 32 GB RAM – 1 TB SSD (LalaShops)
Specificaties:
• Ryzen 7 5700X – 8 cores / 16 threads (3,4 GHz basis, ~4,6 GHz boost) 
• RTX 5060 Ti met 16 GB VRAM 
• 32 GB DDR4-3200 RAM, 1 TB SSD 
• 750W voeding, degelijke koeling, goede luchtstroom behuizing 
Mijn vragen:
1. Is deze pc goed genoeg om in 2K te spelen op hoge/ultra settings voor de spellen die ik noem?
2. Welke FPS mag ik ongeveer verwachten bij die instellingen (voor Fortnite, COD, Battlefield)?
3. Zijn er zwakke punten waar ik op moet letten bij deze build? (bijv. GPU-limieten, CPU-bottlenecks, eventuele toekomstige upgrade-mogelijkheden)
4. Welke sites/webshops raden jullie aan voor een goede prebuilt game-pc (betrouwbaar, goede prijs/kwaliteit in NL)?
Alvast bedankt voor alle tips en advies!
Ik ben van plan om over te stappen van console (sinds PlayStation 1) naar pc gaming, en twijfel tussen bijvoorbeeld een PS5 Pro of een goede prebuilt PC. Ik kijk vooral naar spellen zoals FC26, Fortnite, Call of Duty, en de nieuwe Battlefield — alles in 2K-resolutie (2560×1440) graag met redelijke tot hoge settings.
Ik zag deze PC: https://www.lalashops.nl/...tore=lalashops_webshop_sv
BitBull Ryzen 7 5700X – GeForce RTX 5060 Ti – 32 GB RAM – 1 TB SSD (LalaShops)
Specificaties:
• Ryzen 7 5700X – 8 cores / 16 threads (3,4 GHz basis, ~4,6 GHz boost) 
• RTX 5060 Ti met 16 GB VRAM 
• 32 GB DDR4-3200 RAM, 1 TB SSD 
• 750W voeding, degelijke koeling, goede luchtstroom behuizing 
Mijn vragen:
1. Is deze pc goed genoeg om in 2K te spelen op hoge/ultra settings voor de spellen die ik noem?
2. Welke FPS mag ik ongeveer verwachten bij die instellingen (voor Fortnite, COD, Battlefield)?
3. Zijn er zwakke punten waar ik op moet letten bij deze build? (bijv. GPU-limieten, CPU-bottlenecks, eventuele toekomstige upgrade-mogelijkheden)
4. Welke sites/webshops raden jullie aan voor een goede prebuilt game-pc (betrouwbaar, goede prijs/kwaliteit in NL)?
Alvast bedankt voor alle tips en advies!