A7V, Maxtor -> Vage HD problemen

Pagina: 1
Acties:

• Rhino
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-01-2024

Rhino

Dat ben ik

Topicstarter
Beste Mensen,

Het is inmiddels al een lang verhaal (ben er al een tijdje mee bezig) maar hier gaat ie dan.
Ik heb een A7V met TB800, 128MB en een Voodoo3 2000 grafische kaart (ook nog Netwerkkaarten, maar zitten er nu niet in).
Enkele maanden geleden kreeg ik (terwijl ik aan m'n scriptie werkte) vage lockups in windows. Dit werd dan steeds erger. Het varieert van BSOD's (0E:0028 in willekeurig VxD en anderen) tot Win2K meldingen dat Explorer (of welk proggie dan ook) een ongeldige bewerking uitgevoerd heeft en afgesloten moet worden. Uiteindelijk resulteerde het in een fout bij het opstarten van Win2K dat de kernel niet gevonden kan worden (zo'n dos-like regeltje onder aan het scherm)...
Als ik hierna een clean install of een ghost deed, werkte het weer een paar uur/dagen maar het begon steeds opnieuw.

Nu is het niet meer te houden, en niks werkt meer. Bij de installatie van Win2K geeft hij als ik met de setup m'n hd formatteer als NTFS een fout dat hij de hd niet kan formatteren. Als ik FAT formatteer, werkt het wel. Aan de Promise controller kan ik wel beide systemen formatteren.
Als ik dan bij het kopieer-gedeelte kom, geeft setup de fout dat het gekopieerde bestand niet overeenkomt met het origineel. Dan kan ik retryen, wat soms werkt... maar dan vind hij meteen weer een volgend bestand waarbij het fout gaat...

Inmiddels heb ik het geheugen getest: ok (kan dit ook eigenlijk niet veroorzaken), de hd getest: volgens mij ook ok (in een andere compu gehangen + win2K geinstalleerd). Maxdiag geeft wel een fout, maar Powerdiag niet.
Grafische kaart kan het niet zijn (toch?).

Ok, ik dus een HD van een vriend van mij gebruiken: werkt perfekt... maar na een tijdje (paar dagen) begint ook die installatie vaag te doen.

Het irritante is, dat al deze fouten zowel bij de Promise, als bij de VIA controller gebeuren. (Ook al ander IDE-kabeltje geprobeerd)

Er zijn dus meerdere mogelijkheden nu, volgens mij:
1) Mobo gefuckt, maar waar dan? Allebij de IDE thingies fucked?
2) Proc gefuckt (maar dan zou ik toch andere fouten krijgen: ECHTE lockups?)

Iemand een idee?
Thnx in advance

Wortelkanaal behandelingen zijn volgens mij niet zo prettig

• Rhino
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-01-2024

Rhino

Dat ben ik

Topicstarter
Vergeten d'r bij te zetten:
Zowel chkdsk als scandisk (WinMe) vinden nooit problemen. (tenzij ik een harde reset doe oid, en dan nieteens altijd)

En ja, ik weet dat er veel mensen met problemen zijn/waren met A7V-Maxtor combi's, maar dit is dus een geval waarbij het ook bij een ANDERE hd gebeurt.

Wortelkanaal behandelingen zijn volgens mij niet zo prettig

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Ik heb deze combi op mijn werk-pc en het werkt nu prima. Wel is het zo dat ik mijn eerste A7V heb omgeruild, omdat er van alles niet goed werkte: instabiel, floppy werd soms niet herkend en ik kon m'n hd niet formatteren. Ik zou je mobo dus verdenken.

Systeem