Vraag

• Vuilnisauto
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-09 21:05
Excuses als deze vraag al eerder gesteld is, ik heb hier al gezocht en op Reddit, maar kom zoveel tegen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Ik wil graag onder een stuk of 8 traptreden een Hue ledstrip aanbrengen, ze mogen allemaal gelijktijdig aan en uit gaan en ze moeten in kleur en intensiteit regelbaar zijn. Ieder een eigen intensiteit of andere kleur is niet nodig.

Wat heb ik hiervoor nodig?

Bij voorbaat bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Wat heb je zelf al gevonden?
Is de trap bereikbaar aan de onderkant?
Hoe worden ze aan en uit geschakeld?

Er zijn nog zoveel vragen die je even moet beantwoorden in je TS!
Ik denk dat er genoeg mensen willen helpen, maar als je niet je eigen effort laat zien en even duidelijk neer zet waar je op vast loopt, zal er weinig reactie komen gok ik.

Als je een pasklaar antwoord zoekt zonder eigen initiatief ben je hier niet helemaal juist ben ik bang ;)

• Vuilnisauto
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-09 21:05
Koekstra schreef op donderdag 11 september 2025 @ 17:27:
Wat heb je zelf al gevonden?
Is de trap bereikbaar aan de onderkant?
Hoe worden ze aan en uit geschakeld?

Er zijn nog zoveel vragen die je even moet beantwoorden in je TS!
Ik denk dat er genoeg mensen willen helpen, maar als je niet je eigen effort laat zien en even duidelijk neer zet waar je op vast loopt, zal er weinig reactie komen gok ik.

Als je een pasklaar antwoord zoekt zonder eigen initiatief ben je hier niet helemaal juist ben ik bang ;)
Ik heb heel veel gevonden over controllers, converters, amplifiers, etc… zoal ik zeg, hierdoor zie ik door de bomen het bos niet meer.
De trap is een open trap en van alle kanten bereikbaar.
Ze worden aan en uitgeschakeld met zowel de hue app en een switch..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Vuilnisauto schreef op donderdag 11 september 2025 @ 17:23:
Ik wil graag onder een stuk of 8 traptreden een Hue ledstrip aanbrengen, ze mogen allemaal gelijktijdig aan en uit gaan en ze moeten in kleur en intensiteit regelbaar zijn. Ieder een eigen intensiteit of andere kleur is niet nodig.

Wat heb ik hiervoor nodig?
De meest makkelijke manier:
8 Hue led strips (basisset)
1 Hue bridge
1 (of meerdere) Hue switches
1 smartphone (voor de app)
1 vrije zaterdag om alles op te hangen, aan te sluiten en in te stellen met de app.

Nadeel: je hebt 8 stekkers die in het stopcontact moeten.

Je kan ook 1 basisset nemen met een aantal verlengsets. Tussen de treden heb je dan een snoertje nodig om de srips met elkaar te verbinden. (dat snoertje kan nog wel een uitdaging worden)

[ Voor 34% gewijzigd door FredvZ op 11-09-2025 19:52 ]

Spel en typfouten voorbehouden