Toch nog een keer een topic openen omdat ik deze maand toch wil gaan bestellen. Ik zou het waarderen als jullie nog een keer met mij mee willen kijken en denken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met name gamen, surfen, youtube, series kijken en dergelijke, geen werk of zware programma’s
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liever niet meer dan €3000,- ik wil namelijk ook nog een nieuw 4k oled scherm en een headset/toetsenbord. Maar als iemand een veel snellere en betere build kan maken voor iets meer dan is dat nog iets om te overwegen, heb zelf nog geprobeerd te puzzelen door een mindere cpu en dergelijke te nemen en dan te kijken naar een 5090 maar dit blijft behoorlijk prijzig. En uiteindelijk besparen op alles om een beest van een videokaart te hebben leek mij erg uit balans.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, volledig nieuw.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie de lijst hieronder.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Opzich niet, ik wil graag dat alles van degelijke kwaliteit is en weer een tijd mee kan. Liever daarom ook geen onbekende of b merken of vreemde koelers die een paar tientjes goedkoper zijn. Ook de kast wil ik graag zo laten.
Ga je overklokken?
Niet echt nee
Wat verwacht je van ons?
Of jullie nog een keer mee willen kijken naar mijn huidige lijst en of daar nog winsten te behalen zijn of juist helemaal anders en dan toch een 5090. Ik weet dat de CPU misschien overkill is maar de games die ik speel zijn redelijk cpu heavy (zoals World of Warcraft) en ik heb van meerdere begrepen dat het gewoon een hele goede is.
Alvast heel erg bedankt, ik wil graag komende vrijdag of volgende week gaan bestellen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met name gamen, surfen, youtube, series kijken en dergelijke, geen werk of zware programma’s
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liever niet meer dan €3000,- ik wil namelijk ook nog een nieuw 4k oled scherm en een headset/toetsenbord. Maar als iemand een veel snellere en betere build kan maken voor iets meer dan is dat nog iets om te overwegen, heb zelf nog geprobeerd te puzzelen door een mindere cpu en dergelijke te nemen en dan te kijken naar een 5090 maar dit blijft behoorlijk prijzig. En uiteindelijk besparen op alles om een beest van een videokaart te hebben leek mij erg uit balans.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, volledig nieuw.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie de lijst hieronder.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Opzich niet, ik wil graag dat alles van degelijke kwaliteit is en weer een tijd mee kan. Liever daarom ook geen onbekende of b merken of vreemde koelers die een paar tientjes goedkoper zijn. Ook de kast wil ik graag zo laten.
Ga je overklokken?
Niet echt nee
Wat verwacht je van ons?
Of jullie nog een keer mee willen kijken naar mijn huidige lijst en of daar nog winsten te behalen zijn of juist helemaal anders en dan toch een 5090. Ik weet dat de CPU misschien overkill is maar de games die ik speel zijn redelijk cpu heavy (zoals World of Warcraft) en ik heb van meerdere begrepen dat het gewoon een hele goede is.
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 9800X3D Boxed | € 449,- | € 449,- |
1 | Moederborden | MSI MAG X870 TOMAHAWK WIFI | € 297,73 | € 297,73 |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 5080 16G VENTUS 3X OC PLUS | € 1.029,- | € 1.029,- |
1 | Behuizingen | Antec Flux Pro Zwart | € 189,- | € 189,- |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 chromax.black | € 114,90 | € 114,90 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-64 | € 212,90 | € 212,90 |
1 | Voedingen | be quiet! Power Zone 2 1000W | € 162,99 | € 162,99 |
1 | Interne SSD's | WD_Black SN7100 1TB | € 72,24 | € 72,24 |
1 | Interne SSD's | WD_Black SN7100 2TB | € 124,67 | € 124,67 |
Totaal | € 2.652,43 |