Veiligheidsonderzoek, heeft dit invloed?

Pagina: 1
Acties:
  • 420 views

Vraag

• ikschaammediep
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 11-09 00:46
Oooh ooh jongens wat schaam ik me diep.

Context:
Ik heb met een meid afgesproken en we hadden het gezellig in de auto, uiteindelijk kwam de politie omdat iemand dus belde en ons gezien heeft dat we zaten te flikflooien (Geen seks gehad en/of oraal bevredigd - gelukkig maar...). Eindstand blijkt het meisje minderjarig te zijn..... ze is 16 over paar weken 17 en ik ben 23.
Nu komt de aap uit de mouw ik wist niet dat ze minderjarig was anders hadden we natuurlijk nooit afgesproken of uberhaut contact gehouden, zij gaf aan dat ze 19 was en ze leek ook echt 19+.

Politie heeft dus haar meegenomen naar haar ouders en waarschijnlijk gaan ze daar de ouders inlichten dat weet ik verder niet, de politie zei dat ik kon gaan dus heb geen strafzaak of veroordeling of andere gekke dingen maar ze gaven wel aan dat ze het gaan registeren wat ze zagen (dat ik met mn broek omlaag zat in de auto met haar)

Vraag; Als ik nu een veiligheidsonderzoek moet doen (Niveau A of B), ik zit in de security IT kant dus denk aan forenisch onderzoeer, incident response, security analyst etc.

Wordt zo’n politie-registratie (zonder aanhouding/zaak/veroordeling) zichtbaar bij een veiligheidsonderzoek? En heeft dit dan gevolgen? Hoe groot is dan zon weigering door dit?

Wat ik zelf heb uitgezocht:

- Dat mutaties na 5 jaar uit het systeem worden verwijderd en na 10 jaar officieel uit het dossier
- Dat dit geen invloed heeft op een vog omdat het geen juridische kwestie is
- ik kan een inzage doen om te kijken wat er precies is genoteerd maar dit is gister pas gebeurd dus moet hier even mee wachten

Heeft iemand ervaring met een vergelijkbare situatie en hoe dit beoordeeld werd?

(Het gaat om een veiligheidsonderzoek / screening level B of A)

Alvast bedankt allen...

Alle reacties

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Doe deze test: https://vogcheck.justis.nl/. Dit is de site van Ministerie van Justitie en Veiligheid, die ook de VOG check uitvoert.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Vanaf 16 jaar mag je zelf toestemming geven als je sex wilt, geen ouders voor nodig.
Dus als het meisje aangeeft dat ze er zelf geen problemen mee had, dan hoef je normaal gesproken je geen zorgen te maken.
Ik zou indien nodig wel een advocaat inschakelen om problemen te voorkomen in de toekomst.

Verder hangt het er van af of je voor een financiele instelling aan het werk gaat of in de jeugdzorg voor je screening.

Als er geen OvJ aan te pas gekomen is in 1e instantie en je moet je alsnog melden, neem een advocaat mee.

Denk dat je je niet echt zorgen over hoeft te maken.

ICE ICE Baby

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01:04
Ik vind dat je jezelf wel heel makkelijk heenzet over het feit dat je met je broek naar beneden met een 16 jarige meid in de auto zat. En je vervolgens teveel focust op eventuele consequenties voor je studie of werk. Verplaats je even in het meisje en haar ouders.

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:06

defiant

Moderator General Chat
Modbreak:@ TS, je hebt het meeste dus al zelf uitgezocht. Ervaringen rondom dit soort kwesties verwacht ik ook niet. Hierin zit geen discussie waarde, dus sluit ik dit topic.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Dit topic is gesloten.