• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:06

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Hi!

Op dit moment heb ik nog 4x8GB DDR4 ram geheugen maar ik wil dat eigenlijk vervangen voor 2x32GB kits. Namelijk:

uitvoering: Corsair Vengeance RGB Pro SL CMH64GX4M2E3200C16
uitvoering: Corsair Vengeance RGB RS CMG64GX4M2E3200C16

Het valt me alleen op dat er sinds juni dit jaar ineens een enorme prijsstijging is van ca. 100 euro. Enig idee waardoor dit komt en gaat dit nog zakken op korte termijn?

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

Klopt, en nee. nieuws: DDR4-geheugen wordt tientallen procenten duurder door 'chaos in de ma...

De productie van DDR4 voor reguliere consumenten doeleinden is (zo goed als) gestaakt.

nieuws: DigiTimes: Micron stopt binnenkort met productie DDR4-geheugenchips

[ Voor 20% gewijzigd door D4NG3R op 10-09-2025 14:49 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Niet alleen reguliere consumentendoeleinden.

Op het werk praat ik mee over ontwerp van embedded apparaten die in honderdduizenden zo niet miljoenen huishoudens terecht gaan komen. Daar is dit ook voorbij gekomen - de productie van DDR4 is niet geheel gestaakt, maar de grote spelers zijn over op DDR5 voordat de kleintjes op stoom gekomen zijn om in het gat te springen. Dat drijft de prijzen op, en veroorzaakt onzekerheid waardoor fabrikanten gaan hamsteren wat de prijzen verder omhoog drijven. Dat raakt zowel consument als zakelijke klant. Als je nieuw ontwerpt/koopt neem je nu DDR5; al is het nog duurder, de toevoer is zeker en prijzen zullen zakken. Maar heb je iets wat alleen met DDR4 kan? Dan had je een tijdje terug geheugen moeten kopen voor de beste prijzen...

Oslik blyat! Oslik!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:31
Het is maar net wat je wilt. uitvoering: Patriot PVS464G320C6K heeft dezelfde specs behalve RGB en is €80 goedkoper.