Ik heb circa twee jaar geleden een mooie Asus ROG Strix LC rx6800xt tweedehands kunnen overnemen voor een mooie prijs. Onboard aura led was stuk, maar de kaart werkte goed. Heel blij mee! Wel brandde er altijd een rood lampje continu bij één van de PCIe connectoren. Maar ach, de kaart werkte geweldig voor circa 2 jaar!
Helaas lijkt de kaart nu toch stuk te zijn. Na eerst wat zwarte schermen en instabiliteit heb ik de kaart goed schoongemaakt en thermal paste vervangen. Helaas is sindsdien het systeem niet meer aangegaan. Met de kaart aangesloten geeft het systeem geen kik. Enkel een knipperende rode LED bij de PCIe connector. Zonder de kaart met mijn backup GTX 1050 ti werkt het systeem prima. Ik ga de rx6800xt nog proberen in een ander systeem, maar ben bang dat de kaart overleden is.
Mijn vraag: ik ben niet naïef. Het is een tweedehands kaart waarvan de garantie verstreken is. Verder brandde we altijd een rood lampje continu en was de onboard feestverlichting stuk. Toch vind ik dit zo'n mooie kaart dat ik me afvraag of een reparatie het nog waard zou kunnen zijn. Hoe zouden jullie dit aanpakken? Of is dit helaas pindakaas?
Voor de volledigheid mijn systeem:
Schoongemaakt, connectors en kaart opnieuw ingeprikt, bios reset, connectors verwisselen, andere kaart in het systeem (zonder PCIe connectors trouwens).
Nog te proberen:
Kaart in een ander systeem zetten.
Tips zijn welkom.
Helaas lijkt de kaart nu toch stuk te zijn. Na eerst wat zwarte schermen en instabiliteit heb ik de kaart goed schoongemaakt en thermal paste vervangen. Helaas is sindsdien het systeem niet meer aangegaan. Met de kaart aangesloten geeft het systeem geen kik. Enkel een knipperende rode LED bij de PCIe connector. Zonder de kaart met mijn backup GTX 1050 ti werkt het systeem prima. Ik ga de rx6800xt nog proberen in een ander systeem, maar ben bang dat de kaart overleden is.
Mijn vraag: ik ben niet naïef. Het is een tweedehands kaart waarvan de garantie verstreken is. Verder brandde we altijd een rood lampje continu en was de onboard feestverlichting stuk. Toch vind ik dit zo'n mooie kaart dat ik me afvraag of een reparatie het nog waard zou kunnen zijn. Hoe zouden jullie dit aanpakken? Of is dit helaas pindakaas?
Voor de volledigheid mijn systeem:
- ASUS TUF GAMING B550M-E
- ASUS PCE-AC58BT
- Antec DP301M
- AMD Ryzen 5 5600x
- Cooler Master MasterLiquid Lite 240
- Cooler Master MWE 850 Gold V2 modular
- ROG-STRIX-LC-RX6800XT-O16G-GAMING
- 4x Team Vulcan Z Gaming Memory 8gb - 288-PIN - 3200 MHz / PC4-2
- Lexar NM710 2 TB - SSDM.2 - 2 TB - NVMe - PCI Express 4.0 x 4 - 3d v-nan
- WD PC SN560 NVMe SSD, with the part number SDDPNQE-1T00.
- 4x Intenso High Performance 960GB - Solid state drive960 GB
Schoongemaakt, connectors en kaart opnieuw ingeprikt, bios reset, connectors verwisselen, andere kaart in het systeem (zonder PCIe connectors trouwens).
Nog te proberen:
Kaart in een ander systeem zetten.
Tips zijn welkom.