wil me systeem helemaal gaan cleanen, heb een bootdisk gemaakt, opgestart met deze disk. in dos wil ik format c: zetten maar de ken de opdracht niet. Heb het vanuit a: en c: geprobeerd. Hoe ken dit???
gewoon ff format.com op je schijfje zetten
staat in de windows command dir
staat in de windows command dir
je moet het proggie format.exe op je bootschijfje zetten. te vinden in c:\windows\command oid.
edit: net te laat |
edit: net te laat |
Vanuit windows bootdisk maken via de add/remove programs.
Dan staat er alles op dat je maar nodig hebt.
Dan staat er alles op dat je maar nodig hebt.
Verwijderd
Typ achter de prompt (dit is c:\>) fdisk
kies dan partitie verwijderen, en begin met windows of ander besturingssysteem te installeren.
Tijdens de installatie zal je schijf geformateerd worden. Sommige installaties laten ook toe gewoon de installatie te starten en vervolgens de schijf te formatteren (dit is zeker het geval bij win 2000, en maybe ook bij win Me).
Use the search
kies dan partitie verwijderen, en begin met windows of ander besturingssysteem te installeren.
Tijdens de installatie zal je schijf geformateerd worden. Sommige installaties laten ook toe gewoon de installatie te starten en vervolgens de schijf te formatteren (dit is zeker het geval bij win 2000, en maybe ook bij win Me).
Use the search
Verwijderd
oh ja tons moet ge je systeem niet booten mee da disketje, gewoon restarten in dos.
Of gebruik de diskette die je maakte op de manier die de anderen reeds vermeld hebben.
Of gebruik de diskette die je maakte op de manier die de anderen reeds vermeld hebben.
Op dinsdag 18 september 2001 14:16 schreef hahn24 het volgende:
moet ik die op mn bootdisk erbij zetten?
copy c:\windows\command\format.com a:
je ook een verwijzing maken naar die command dir met
path=c:\windows\command
dan hoef je hem niet te kopieren naar de bootdisk
path=c:\windows\command
dan hoef je hem niet te kopieren naar de bootdisk
Bij Windows 9x/ME kan dit door een opstartdiskette te maken en ermee opstarten. Daarna kan je gewoon dit intikken: format c:
of beter
format c: /u
Als dit bestand niet gevonden wordt, dan moet je die ff naar de diskette kopieren uit de directory C:\Windows\Command\
of als je al via het floppy geboot bent naar de directory C:\Windows\Command gaan. En dan Format c: intikken.

of beter
format c: /u
Als dit bestand niet gevonden wordt, dan moet je die ff naar de diskette kopieren uit de directory C:\Windows\Command\
of als je al via het floppy geboot bent naar de directory C:\Windows\Command gaan. En dan Format c: intikken.
edit:
thx to the 'snelle verbinding' op school
m'n antwoord is dus overbodig...
thx to the 'snelle verbinding' op school
m'n antwoord is dus overbodig...
Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)
Pagina: 1