Welke camera app - zonder processing

Pagina: 1
Acties:

• TheMaxMan
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11-09 19:24
Ik word niet altijd even gelukkig van de post processing die gebeurt met de camera app van Apple. Wanneer ik uitgebreid tijd heb om een foto te trekken, wil ik eventjes af van de artificiële scherpheid en ruisverwijdering en wil ik ook eens manueel iets gaan over- of onderbelichten. Verder, om niet de hele tijd te moeten wisselen tussen de ingebouwde camera app en de nieuwe camera app die ik wil gaan gebruiken, zou het handig zijn moest die ook gewoon de optie hebben om alles automatisch en met de post processing van Apple te gebruiken.

Ik heb verder ook geen probleem met wat extra te betalen in ruil voor transparantie en eenvoud wat prijs/paywall betreft.

Na wat zoeken ben ik op de volgende 3 uitgekomen:
  • Halide Mark II - Pro Camera: lijkt een beetje de gouden standaard, maar €22,99/jaar of €69,99 eenmalig is wel wat. Als ik het goed zie heeft deze totaal geen editing, maar ook geen verdere IAP's of paywalls.
  • ProCam - Pro Camera: is met €9,99 de goedkoopste, heeft minimale editing en heeft voor zover ik kan zien een paar specifieke functionaliteiten als (goedkope) eenmalige IAP zitten. In de reviews klaagt er wel iemand dat de app veelvuldig vraagt om een review achter te laten.
  • ProCamera RAW & HDR Camera App: biedt een pak meer qua editing, maar er zit veel achter de extra paywall van €12,99/jaar of €59,99 eenmalig - toch jammer voor een app die op zich al €19,99 kost.
Iemand ervaring met een van deze apps? Zijn er nog andere die de moeite zijn die ik over het hoofd zie?