Netwerkprobleem met Plex?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• cupra4
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 14:25
Ik heb een vaag probleem met Plex wat ik maar niet opgelost krijg. Misschien heeft iemand nog een idee?

Hardware:

NUC10 i5 met 16GB
Proxmox laatste versie met een plex en 1 andere container met pihole
LXC container met Plex. Heeft voldoende cores en geheugen.
SMB storage van een NAS, gemount vanuit de container.

Sinds een aantal weken stoppen films en series na ca. 20 minuten met spelen. Het lijkt dan of de verbinding met de share wegvalt. Als je dan een tijd wacht, komt de share weer terug en gaat de film of serie weer verder.
Het gekke is dat het sinds een paar weken is, zonder dat ik iets gewijzigd heb. Heb inmiddels de container geupdate met de laatste updates en zelfs de laatste plex media server beta.

Netwerk is allemaal unifi, voorzien van de laatste updates. Het enige wat ik nog niet gedaan heb is de NUC een reboot gegeven en een andere netwerkpoort gekozen. Maar daar kan het bijna niet aan liggen. Het heeft in deze configuratie een jaar vlekkeloos gewerkt. Iemand een idee?

Alle reacties

• Noob_Saibot
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:16

Noob_Saibot

Azerbaijan 🔥

Hoe weet je dat de netwerk probleem is? Valt je film weg valt dan jou verbinding naar de machine weg?
Ik zou rustig beginnen met dingen uitsluiten, reboot je nuc en ping test tijdens wegvallen kan je wel in de juiste richting sturen

Land van het eeuwige vuur

• cupra4
Noob_Saibot schreef op woensdag 10 september 2025 @ 10:11:
Hoe weet je dat de netwerk probleem is? Valt je film weg valt dan jou verbinding naar de machine weg?
Ik zou rustig beginnen met dingen uitsluiten, reboot je nuc en ping test tijdens wegvallen kan je wel in de juiste richting sturen
Omdat op dat moment Plex niet meer reageert op de client. Of dat nu lokaal of remote is, ik krijg de melding dat de server niet sterk genoeg is om het bestand of te spelen. Terwijl dat normaal geen probleem is.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
waarschijnlijk niets met jouw probleem te maken, maar je weet maar nooit.

mijn remote access werkte gisteren ineens niet meer. nadat ik de stekker van mijn router en ont eruit en erin had gedaan, mijn server opnieuw had opgestart, was alles opgelost.

[ Voor 8% gewijzigd door Farabi op 10-09-2025 10:28 ]

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:34

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Jullie weten allemaal dat Plex een datalek heeft gehad? Er wordt aangeraden om je wachtwoord te resetten.
Wellicht dat een en ander daarmee te maken heeft?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
In Plex server de debug logging aanzetten en een minuut of twintig gaan kijken. Dan zie je vanzelf wat er mis gaat.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:58
Je zegt dat het netwerk unifil is, houd dat in dat je via wifi werkt?

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• cupra4
Ben(V) schreef op woensdag 10 september 2025 @ 12:07:
Je zegt dat het netwerk unifil is, houd dat in dat je via wifi werkt?
Nee, gewoon bedraad op gbit.

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:55

servies

Veni Vidi Servici

Worden de films die je dan kijkt soms door de plexserver getranscode?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

Ik zou eens proberen om de NAS als SMB (of NFS!) te mounten in proxmox en vervolgens een bind mount te maken in de LXC

pct set 100 -mp0 /mnt/NAS,mp=/NAS

100 = nummer van de container
mp0 = nummer mount point
/mnt/NAS = mount in Proxmox
/NAS = mount in LXC

• cupra4
servies schreef op woensdag 10 september 2025 @ 12:13:
Worden de films die je dan kijkt soms door de plexserver getranscode?
Ja, maar het maakt niet uit of dat nu een serie is op 720p of een film op 4k met Atmos. Allemaal stoppen ze rond de 20 min, soms wat eerder, soms wat later. En dan gaan ze later weer verder. Het gekke is dat ik hier nooit last van heb gehad. Het is iets van de laatste weken. Hiervoor was de laatste plex update 2 maanden geleden en hij doet niet automatisch updaten.

• cupra4
lasharor schreef op woensdag 10 september 2025 @ 12:14:
Ik zou eens proberen om de NAS als SMB (of NFS!) te mounten in proxmox en vervolgens een bind mount te maken in de LXC

pct set 100 -mp0 /mnt/NAS,mp=/NAS

100 = nummer van de container
mp0 = nummer mount point
/mnt/NAS = mount in Proxmox
/NAS = mount in LXC
Ga ik proberen!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:14
pagani schreef op woensdag 10 september 2025 @ 11:47:
In Plex server de debug logging aanzetten en een minuut of twintig gaan kijken. Dan zie je vanzelf wat er mis gaat.
Dit lijkt me een nog betere optie. Als het ooit gewerkt heeft zou ik eerst via logging uitzoeken wat er mis is, voor je verandering gaat doorvoeren.

• cablegunmaster
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-09 09:22
Probeer anders ook even een reactie te geven op de officiele discord server van plex, aangezien ze je graag helpen met problemen. Ze zijn daar proffessioneel en weten snel antwoord te geven op vragen.
Pagina: 1