Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Mijn nieuwe desktop gaat voornamelijk gebruikt worden om te gamen. Games die ik vooral speel zijn: The Finals, Battlefield 2042, F1 2025 en Assetto Corsa. Ik zou graag met spellen zoals The Finals en Battlefield boven de 144 fps willen spelen op 1440p high.
Wellicht dat ik in de toekomst wil experimenteren met Linux, maar dat heeft nu geen prioriteit.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Mijn max is 2000,-. Al zou ik eerder graag rond de 1500 willen zitten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Ik heb al een paar NVME SSD's die ik meeneem. De rest van mijn huidige build gaat vervangen worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Ik heb een schatting gemaakt wat ik ongeveer nodig zou moeten hebben.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Voor koeling geef ik de voorkeur aan Noctua, omdat ik de pc zo stil mogelijk wil hebben tijdens gamen.Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag advies krijgen of mijn huidige componentkeuze goed aansluit bij mijn wensen en doelen. Vooral twijfel ik of de RTX 5060 voldoende krachtig is om boven de 144 fps te halen op 1440p high in games als The Finals en Battlefield 2042. Daarnaast hoor ik graag of de Computer-1 case mij te veel beperkt in GPU-keuze en warmteafvoer, en of er betere alternatieven zijn binnen mijn budget die toch compact en stil blijven.
Ook ben ik benieuwd of undervolten in dit systeem goed werkt om warmte en geluid te verminderen, of dat ik beter naar andere onderdelen (bijvoorbeeld een sterkere voeding of andere koeling) kan kijken. Tot slot hoor ik graag of er nog verbeteringen of optimalisaties mogelijk zijn binnen mijn budget van €2000–2500 voor de beste prijs/prestatie verhouding.
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Mijn nieuwe desktop gaat voornamelijk gebruikt worden om te gamen. Games die ik vooral speel zijn: The Finals, Battlefield 2042, F1 2025 en Assetto Corsa. Ik zou graag met spellen zoals The Finals en Battlefield boven de 144 fps willen spelen op 1440p high.
Wellicht dat ik in de toekomst wil experimenteren met Linux, maar dat heeft nu geen prioriteit.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Mijn max is 2000,-. Al zou ik eerder graag rond de 1500 willen zitten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Ik heb al een paar NVME SSD's die ik meeneem. De rest van mijn huidige build gaat vervangen worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Ik heb een schatting gemaakt wat ik ongeveer nodig zou moeten hebben.
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 9800X3D Boxed | € 449,- | € 449,- |
1 | Moederborden | ASRock Phantom Gaming B850I Lightning WiFi | € 192,99 | € 192,99 |
1 | Videokaarten | Zotac Gaming GeForce RTX 5060 SOLO | € 335,21 | € 335,21 |
1 | Behuizingen | Teenage Engineering computer-1 | € 0,- | € 0,- |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-L9x65 | € 54,30 | € 54,30 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK96GX5M2B6400C32 | € 349,- | € 349,- |
1 | Voedingen | Corsair SF750 (2024) | € 162,71 | € 162,71 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.543,21 |
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Voor koeling geef ik de voorkeur aan Noctua, omdat ik de pc zo stil mogelijk wil hebben tijdens gamen.Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
- De formfactor voor deze build is: Mini-ITX
- Geluid: zo stil mogelijk, ook onder load
- Warmteontwikkeling: liefst laag, mijn huidige pc voelt als een kachel in de zomer
- Design: ik ben verliefd op de Teenage Engineering Computer-1 case, maar twijfel of dit mij beperkt qua GPU-keuze
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag advies krijgen of mijn huidige componentkeuze goed aansluit bij mijn wensen en doelen. Vooral twijfel ik of de RTX 5060 voldoende krachtig is om boven de 144 fps te halen op 1440p high in games als The Finals en Battlefield 2042. Daarnaast hoor ik graag of de Computer-1 case mij te veel beperkt in GPU-keuze en warmteafvoer, en of er betere alternatieven zijn binnen mijn budget die toch compact en stil blijven.
Ook ben ik benieuwd of undervolten in dit systeem goed werkt om warmte en geluid te verminderen, of dat ik beter naar andere onderdelen (bijvoorbeeld een sterkere voeding of andere koeling) kan kijken. Tot slot hoor ik graag of er nog verbeteringen of optimalisaties mogelijk zijn binnen mijn budget van €2000–2500 voor de beste prijs/prestatie verhouding.
- Is de gekozen combinatie van onderdelen logisch, of zijn er betere alternatieven binnen het budget?
- Is de RTX 5060 krachtig genoeg om mijn doel (144+ fps op 1440p high) te halen, of zou ik moeten kijken naar een andere kaart (en evt. een andere case)?
- Hoe kan ik de warmteontwikkeling beperken in zo’n compacte case?
- Zijn opties als de MINISFORUM BD795i SE of Framework Desktop mainboard (met laptopchips) zinvol als ik een stillere/koelere build wil, of raden jullie een andere richting aan?
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5700X3D Boxed | € 293,50 | € 293,50 |
1 | Moederborden | Gigabyte X570 AORUS ELITE | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Nvidia GeForce RTX 2070 Super Founders Edition | € 0,- | € 0,- |
1 | Waterkoeling | be quiet! Silent Loop 3 360mm | € 144,40 | € 144,40 |
2 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2D3600C18W | € 89,90 | € 179,80 |
1 | Voedingen | Cooler Master Gold Series G700 700 watt | € 119,- | € 119,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 736,70 |
[ Voor 14% gewijzigd door JoostvDiermen op 09-09-2025 23:14 . Reden: Meer context ]