Welke HDD moet ik kopen (laptop)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryan.1
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-09 00:12
Goedeavond,

Ik heb een gaming laptop die nu 4+ jaar oud is waarvan de opslag nu vol zit.
Mijn laptop : MSI GF75 Thin 10UEK-062NL

Mijn laptop heeft 1gb ssd.
Nu heb ik op de website de handleiding gedownload en zag dat ik mijn opslag alleen kan verhogen door een sata hdd 2,5 schijf aan te sluiten.

Welke HDD raden jullie aan om aan te schaffen? De prijs maakt mij niet uit.
Ik wil er zeker nog een paar jaar mee gamen.

Groeten,
Bryan

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheRie
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 04:57
Waarom niet een 2,5" Sata SSD? En hoeveel meer opslag zou je willen? Dit lijkt me een aardig prijs voor 2TB. uitvoering: Crucial BX500 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryan.1
TheRie schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 19:06:
Waarom niet een 2,5" Sata SSD? En hoeveel meer opslag zou je willen? Dit lijkt me een aardig prijs voor 2TB. uitvoering: Crucial BX500 2TB
Oh daar had ik helemaal niet aan gedacht, ik las in de handleiding dat er een 2,5 HDD sata aansluiting was wist helemaal niet dat je daar dan een SSD op kan aansluiten! Bedankt voor de tip. Denk dat ik met 2TB of 4TB wel even vooruit kan.

Die SSD heeft hele slechte reviews als ik het zo lees op tweakers. Mag ik vragen waarom je deze aanbeveelt ?

[ Voor 13% gewijzigd door Bryan.1 op 09-09-2025 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:35
Bryan.1 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:38:
[...]

Oh daar had ik helemaal niet aan gedacht, ik las in de handleiding dat er een 2,5 HDD sata aansluiting was wist helemaal niet dat je daar dan een SSD op kan aansluiten! Bedankt voor de tip. Denk dat ik met 2TB of 4TB wel even vooruit kan.

Die SSD heeft hele slechte reviews als ik het zo lees op tweakers. Mag ik vragen waarom je deze aanbeveelt ?
Kijk eens een hele boel om zelf uit te kiezen:
categorie: Interne SSD's

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheRie
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 04:57
Bryan.1 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:38:
[...]
De slechte reviews komen voornamelijk doordat gebruikers struikelen over de lage sustained write performance van de drive. Ook als ik even snel reviews uit de tijd opzoek komt de lage write snelheden naar voren als minpunt, maar het idee van de drive destijds was zo veel mogelijk opslag voor zo min mogelijk geld. En dat is waar ik zelf ook naar zou kijken als ik de opslag van mijn gamelaptop wil uitbreiden. In mijn hoofd is een lage write snelheidniet zo'n probleem als je de schijf gebruikt voor de opslag van games. In een BBG wordt de (weliswaar 500GB) drive bijvoorbeeld als beste prijs/performance genoemd: review: Ssd Best Buy Guide - Oktober 2020

Maar wat @Hell-Slave zegt, er zijn genoeg andere opties die nog worden verkocht. Ook hier op V&A kom ik regelmating gezonde 2,5" SATA drives tegen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:04

DukeBox

loves wheat smoothies

Als het voornamelijk voor games is (en schrijven minder weegt dan lezen), zou je ook een samsung qvo kunnen overwegen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bryan.1
Ah bedankt voor de snelle reacties het is voornamelijk bedoeld om een plekje te geven waar de games opgeslagen / geïnstalleerd kunnen worden. In de BBG staat de Samsung 2TB QVO aanbevolen dat gaat hem worden

/edit https://thepcenthusiast.c...860-qvo-and-evo-sata-ssd/ this is a very interesting article

[ Voor 21% gewijzigd door Bryan.1 op 09-09-2025 22:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-09 17:30
TheRie schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 21:19:
[...]

De slechte reviews komen voornamelijk doordat gebruikers struikelen over de lage sustained write performance van de drive. Ook als ik even snel reviews uit de tijd opzoek komt de lage write snelheden naar voren als minpunt, maar het idee van de drive destijds was zo veel mogelijk opslag voor zo min mogelijk geld. En dat is waar ik zelf ook naar zou kijken als ik de opslag van mijn gamelaptop wil uitbreiden. In mijn hoofd is een lage write snelheidniet zo'n probleem als je de schijf gebruikt voor de opslag van games. In een BBG wordt de (weliswaar 500GB) drive bijvoorbeeld als beste prijs/performance genoemd: review: Ssd Best Buy Guide - Oktober 2020

Maar wat @Hell-Slave zegt, er zijn genoeg andere opties die nog worden verkocht. Ook hier op V&A kom ik regelmating gezonde 2,5" SATA drives tegen.
Je merkt dit tijdens het installeren van games. Zo ver ik mij herringer liep ik destijds bij Ziggo al tegen de MB/s van de SSD aan in plaats van die van de internetverbinding, met name wanneer je al 70%+ gevuld had met games. Er is namelijk een verschil tussen de prestaties ná turbowrite op een lege vs op een gevulde SSD. Maar als het er eenmaal op staat is het prima. Kwestie van beetje geduld hebben. Voor kleinere updates verder geen issue.

[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 09-09-2025 23:38 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:04

DukeBox

loves wheat smoothies

Ook heb je met meer RAM geheugen een grotere write buffer. Maar bij 1Gbit netwerk/internet loop je echt niet tegen het write limiet aan zolang je hem niet volzet. Ik gebruik al jaren QVO drives voor mijn games, met name die ik niet heel vaak speel. De games waar performance wel invloed kan hebben zet ik op mijn 990Pro.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1