Fusion Windows x86 image op een Apple Silicon Mac

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superpjeter
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-09 20:56
Kan een MAC met ARM64 een windows image (werkbaar) draaien die gemaakt is met VMWARE Fusion op een Intel MAC?

Ik heb een MacBook Pro uit 2016 die wel een keer aan vervanging toe is. Ik gebruik VMware Fusion om verschillende windows images te draaien voor werk. Het liefst wil ik een MAC computer maar het moet wel kunnen en werkbaar blijven om de images te draaien.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Je kan x86 Windows draaien met UTM/QEMU—maar dat zal niet comfortabel werkbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:34

SambalBij

We're all MAD here

Nee dat kan niet.
Op die Intel mac kun je alleen maar een x86/x64 Windows VM hebben gemaakt, en op VMWare op ARM kunnen alleen maar ARM guests draaien.
Je zult een nieuwe Windows/ARM VM moeten installeren op VMWare Fusion op die Apple Silicon mac.
Binnen die VM kun je eventueel wel weer x86 software draaien, wat dan op de emulatie van Windows draait.

edit:
Wat @begintmeta hierboven zegt kan idd mogelijk wel, maar de vraag is inderdaad hoeveel performance je dan overhoudt. UTM kan inderdaad zelf ook emuleren, wat VMWare Fusion niet kan.

[ Voor 21% gewijzigd door SambalBij op 09-09-2025 13:30 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/