Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game_overrr
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-09 12:47
Goedenmiddag beste Tweakers,

Voor mijn nieuwe build heb ik een 9800X3D gekozen met een Gigabyte Aorus Elite WIFI7 X870 moederbord. Nou viel het mij op dat de PCIe voor de M2 SSD naast het PCIe 5.0 slot zit. Als ik nu kijk naar welke videokaarten worden aangeboden dan zie ik eigenlijk dezelfde configuratie terugkomen:
- Videokaart met een grote metalen backplate
- Koelblok die dus niet de lucht kan doorlaten, maar aan beide zijkanten naar buiten blaast

Het lijkt er dus op dat met zo goed als elke videokaart je een kaart kiest die de lucht direct tegen je SSD aan blaast. Ik wilde om die reden gaan voor de RTX5090FE, die de lucht dus naar achteren blaast en omhoog.

Zou de warme lucht die tegen de SSD aan blaast ook kwaad kunnen en is dat probleem met de FE opgelost?

Mijn budget voor een RTX5090 is 2000-2500EUR. Een iets duurdere kaart zou dus ook kunnen.

Op dit moment gebruik ik een Lian Li O11 Dynamic mini.

Wat zou de beste RTX 5090 zijn voor mijn game pc?

- Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:02
5.0 ssd's worden zover ik weet nog warmer maar heb in verschillende systemen nooit last gehad met 4.0 ssd's met heatsink icm highend gpu's (en dat waren geen blower style kaarten zoals de fe's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:40
De 5090Fe staat er volgens mij juist iom bekend om het systeem op te warmer, door de koeler die erop zit.

Wil je geen hitte in de case neem er 1 met een AIO,maar of daar de ruimte vcoor is.
En zorg als je er weleen 5090 wilt met luchtkoeler voor genoeg case fans die de warme lucht afvoeren en koele lucht naar de kaart dtoe blazen.

Een undervolt zal ook enorm helpen om de temps lager te houden.

Maar waarom de 5090,welke resolutie wil je gaan gamen?
Met elke andere kaart ben je een klap goedkoper uit,zolang je geen 4k speel op 120fps,zou ik toch een andere kaart overwegen

[ Voor 10% gewijzigd door freaky35 op 09-09-2025 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Koopadviesvragen horen in de koopadviesfora. Move VB -> CKA

Daar geldt:
CKA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Bij dezen.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.