Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem is voor mijn vader. Hij is sinds kort begonnen met hobbymatig foto's maken en heeft momenteel een pc van 10+ jaar oud waar hij bewerksoftware niet goed op kan draaien. De focus ligt daarom vooral op foto's (en misschien ook videos) bewerken. Naast de standaard zaken zoals office en rond browsen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het mag maximaal rond de 1300 euro kosten
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een of twee hardeschijven uit de huidige pc
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn vader en ik hebben al aardig wat research gedaan en komen uit op:
IntelCore I7 14700F, Geforce RTX 5060, 32GB ram DDR5 en 1TB ssd. Omdat we opzoek zijn naar een kant en klare pc hebben we ons niet verdiept in de randzaken als voeding en moederbord
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel heeft de voorkeur van mijn vader
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De meeste pc's met die hardware hebben allemaal prachtige lampjes enzo, maar dat is eigenlijk iets wat mijn pa niet zoekt. Dus een "saaie" kast zonder lampjes heeft wel de voorkeur. Daarnaast moet de computer al in elkaar gezet worden of kant en klaar te koop zijn. (ik heb aangeboden het in elkaar te zetten, maar dat gaf toch een minder fijn gevoel
). Daarnaast moet er Windows op staan.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Wij willen graag advies of de hardware van onze voorkeur wel goed past bij de wensen.
We hadden een pc gezien bij ComputerGigant met die hardware a 1289 euro. Maar die webshop vertrouwde ik niet helemaal. We hebben nu een gezien van 1310 euro bij bol. Is dat een realistische prijs?
Mijn vader heeft liefst een beetje teveel dan te weinig rekenkracht en wilt gewoon zorgeloos jaren vooruit.
De specs van die van bol:
Het systeem is voor mijn vader. Hij is sinds kort begonnen met hobbymatig foto's maken en heeft momenteel een pc van 10+ jaar oud waar hij bewerksoftware niet goed op kan draaien. De focus ligt daarom vooral op foto's (en misschien ook videos) bewerken. Naast de standaard zaken zoals office en rond browsen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het mag maximaal rond de 1300 euro kosten
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een of twee hardeschijven uit de huidige pc
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn vader en ik hebben al aardig wat research gedaan en komen uit op:
IntelCore I7 14700F, Geforce RTX 5060, 32GB ram DDR5 en 1TB ssd. Omdat we opzoek zijn naar een kant en klare pc hebben we ons niet verdiept in de randzaken als voeding en moederbord
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel heeft de voorkeur van mijn vader
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De meeste pc's met die hardware hebben allemaal prachtige lampjes enzo, maar dat is eigenlijk iets wat mijn pa niet zoekt. Dus een "saaie" kast zonder lampjes heeft wel de voorkeur. Daarnaast moet de computer al in elkaar gezet worden of kant en klaar te koop zijn. (ik heb aangeboden het in elkaar te zetten, maar dat gaf toch een minder fijn gevoel
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Wij willen graag advies of de hardware van onze voorkeur wel goed past bij de wensen.
We hadden een pc gezien bij ComputerGigant met die hardware a 1289 euro. Maar die webshop vertrouwde ik niet helemaal. We hebben nu een gezien van 1310 euro bij bol. Is dat een realistische prijs?
Mijn vader heeft liefst een beetje teveel dan te weinig rekenkracht en wilt gewoon zorgeloos jaren vooruit.
De specs van die van bol:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| Behuizing: DeepCool CG580 4F ARGB Moederbord: Gigabyte B760M Gaming X AX Luchtkoeling: DeepCool AK400 Processor: Intel Core i7 - 14700KF - 3.4 GHz Turboklokfrequentie: 5.6 GHz Aantal cores: 20 Geheugen: 32 GB - DDR5 - 5200 MHz Opslag: 1 TB - M.2 - NVMe Videokaart: NVIDIA GeForce RTX 5060 - 8 GB GDDR7 Audio: Realtek HD Audio 7.1-kanaals Netwerk: 1 Gigabit Ethernet Netwerk: Wi-Fi 6 Bluetooth: 5 Besturingssysteem: Windows 11 Pro Voeding: 720 watt Garantie: 4 jaar Carry-in Aansluitingen: 1x HDMI | 3x Display 1x 1 Gigabit Ethernet 2x Speakers/Hoofdtelefoon | 2x Microfoon | 1x Line-in 4x USB 3.0 poorten | 4x USB 2.0 poorten | 1x USB - C 1x PCI express x16 slot 1x PCI Express x1 slots |