standaard kolom omzetten naar tekst met knop

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saxzozie
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09-09 09:55
Mijn vraag
.normaal doe ik een kolom (A) standaard naar tekst omzetten via gegevens , tekst naar kolommen,
maar omdat er meer collega's hiermee willen gaan werken loop ik tegen problemen hoe ik ze dit moet uitleggen, want het is een beetje omslachtig.
Is het ook mogelijk om dit via een knop uit de ontwikkelaars tool met code's (maar welke) te laten omzetten.

ik had bij een ander programma wel een keer wis hele kolom button, wat goed werkt.

Relevante software en hardware die ik gebruik
..microsoft 365

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...dat weet ik niet anders dan werken via kolommen,

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:46
Volgens mij probeer je een vraag te stellen die over Excel gaat. Ik mis even de eigen inzet hierbij. Er is een ontzettende hoop informatie online te vinden over het bouwen van macro's in Excel, danwel via het opnemen van acties danwel via het coderen in VBA.

Begin bijvoorbeeld hier eens te lezen: Quick start: Create a macro - Microsoft Support

Ik zou me ook eens zorgen gaan maken over het niveau van je collega's. Als dit al omslachtig is, waarom werken jullie dan met Excel? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saxzozie
de meeste op mijn afdeling werken niet met excel, alleen met eigen programma's, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saxzozie
ik had inderdaad niet gedacht aan een macro, maar die blijkt na proberen door het bedrijf geblokkeerd te zijn.
even kijken of ze een uitzondering kunnen maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:03
In LibreOffice Calc komt dit tekst-naar-kolommen omzetten dialoog vanzelf naar boven of wordt het al voor je gedaan op het moment dat je zulke data erin plakt.
Bedoel je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

De knop tekst naar kolommen is te omslachtig, dus je wil zelf iets in elkaar knutselen? Juist.

Oprecht, ik denk dat een basis lesje Excel voor je collega's the way to go is. Een keer laten zien hoe het werkt,. beetje oefenen en klaar.

Je zou ook nog kunnen kijken naar het format van je inkomende data. Mogelijk kan je de noodzaak van deze functie wel geheel wegnemen.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:40

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik mis eigen inzet en uitzoekwerk. Je mag alles vragen op het forum mits je maar aangeeft wat je zelf gevonden hebt en wat er onduidelijk is. Zie ook de Huisregels. en de standaard template die naar voren komt als je een topic opent.
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Ook staat je topic in een hardware subforum terwijl dit een software vraag is. Dicht bij gebrek aan eigen inzet. Het staat je natuurlijk vrij een nieuw topic te openen. Let daarbij op bovenstaande.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.