Hoi allemaal,
Ik twijfel momenteel tussen het zelf samenstellen van een pc (mogelijk met betere deals rond Black Friday) of het gemak van een kant-en-klare pre-build. Nu kwam ik een pre-built systeem tegen dat binnen mijn budget valt en op het eerste gezicht erg aantrekkelijk lijkt: de CSL Sprint 5877 (Ryzen 7), momenteel geprijsd op €1.399.
Mijn budget is 1500 +/- 200 euro en zoek een betrouwbare pc, waar ik voor langere tijd nieuwe games mee kan spelen.
Dit is de configuratie:
- CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
- GPU: PowerColor Radeon RX 9070 XT 16 GB (RDNA 4)
- RAM: 32 GB DDR5‑6000 (Kingston Fury Beast, 2×16 GB)
- Opslag: 1 TB PCIe 4.0 NVMe SSD (Kingston NV3)
- Motherboard: ASUS PRIME B650M‑A WIFI (AM5)
- Koeling CPU: Deepcool Gammaxx C40 (max. 130 W TDP)
- PSU: 700 W BoostBoxx Power Boost, ATX 2.53, 80 Plus Gold (~92 % efficiëntie)
- Behuizing: BoostBoxx Hero Airflow met aRGB en glazen paneel
Link naar de configuratie: https://www.csl-computer....-sprint-5877-ryzen-7.html
Vragen:
1 . Wat vinden jullie van deze build voor de prijs (€1399)?
2. Welke upgrades of aanpassingen zouden jullie aanbevelen om deze pc meer future-proof te maken voor de komende 4–5 jaar? (dit kan ook in de bestaande build op de website).
a. Zijn het moederbord (ASUS B650M‑A), de PSU (BoostBoxx Gold) en de meegeleverde koeler betrouwbare keuzes, of zijn dit waarschijnlijk plekken waar wordt bezuinigd?
b. Zijn er bekende zwakke plekken in deze prebuilt (bv. voeding, moederbord, airflow, merk RAM)?
Ik twijfel momenteel tussen het zelf samenstellen van een pc (mogelijk met betere deals rond Black Friday) of het gemak van een kant-en-klare pre-build. Nu kwam ik een pre-built systeem tegen dat binnen mijn budget valt en op het eerste gezicht erg aantrekkelijk lijkt: de CSL Sprint 5877 (Ryzen 7), momenteel geprijsd op €1.399.
Mijn budget is 1500 +/- 200 euro en zoek een betrouwbare pc, waar ik voor langere tijd nieuwe games mee kan spelen.
Dit is de configuratie:
- CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
- GPU: PowerColor Radeon RX 9070 XT 16 GB (RDNA 4)
- RAM: 32 GB DDR5‑6000 (Kingston Fury Beast, 2×16 GB)
- Opslag: 1 TB PCIe 4.0 NVMe SSD (Kingston NV3)
- Motherboard: ASUS PRIME B650M‑A WIFI (AM5)
- Koeling CPU: Deepcool Gammaxx C40 (max. 130 W TDP)
- PSU: 700 W BoostBoxx Power Boost, ATX 2.53, 80 Plus Gold (~92 % efficiëntie)
- Behuizing: BoostBoxx Hero Airflow met aRGB en glazen paneel
Link naar de configuratie: https://www.csl-computer....-sprint-5877-ryzen-7.html
Vragen:
1 . Wat vinden jullie van deze build voor de prijs (€1399)?
2. Welke upgrades of aanpassingen zouden jullie aanbevelen om deze pc meer future-proof te maken voor de komende 4–5 jaar? (dit kan ook in de bestaande build op de website).
a. Zijn het moederbord (ASUS B650M‑A), de PSU (BoostBoxx Gold) en de meegeleverde koeler betrouwbare keuzes, of zijn dit waarschijnlijk plekken waar wordt bezuinigd?
b. Zijn er bekende zwakke plekken in deze prebuilt (bv. voeding, moederbord, airflow, merk RAM)?