Voor het vervangen en uitbreiden van een dakkapel aan de voorkant van mijn huis moeten er twee zonnepanelen (Q Cells Q.PEAK DUO BLK M-G11+ 405) tijdelijk worden weggehaald en later op het dakkapel worden terug geplaatst. De dakkapel wordt daarop voorzien en ik begrijp dat er extra materiaal nodig is om de panelen in de juiste hoek op het dakkapel te plaatsen.
Ik heb de oorspronkelijke installateur om een inschatting gevraagd voor het verwijderen en terugplaatsen van de zonnepanelen, maar zij geven aan dat ze dat alleen op regiebasis (nacalculatie) doen. De reden is dat ze te vaak discussies krijgen dat het iets meer kost dan de indicatie. Maar voor mij maakt het nog al uit of het verplaatsen € 500,- of € 5000,- kost.
De installateur kon alleen een algemene indicatie geven:
Ze voegden nog wel dit toe:
Ik zie op andere topics een indicatie van € 1500,- voor het verplaatsen van 5 panelen, zonder materiaal voor het plaatsen op een dakkapel. Is dat realistisch bedrag een bedrag waar ik rekening mee moet houden?
Ik heb de oorspronkelijke installateur om een inschatting gevraagd voor het verwijderen en terugplaatsen van de zonnepanelen, maar zij geven aan dat ze dat alleen op regiebasis (nacalculatie) doen. De reden is dat ze te vaak discussies krijgen dat het iets meer kost dan de indicatie. Maar voor mij maakt het nog al uit of het verplaatsen € 500,- of € 5000,- kost.
De installateur kon alleen een algemene indicatie geven:
Ik heb ze gevraagd om een inschatting van het aantal uren en de materiaalkosten, maar die konden ze me niet geven.Kleine orderkosten € 75,- per servicebezoek.
Manuren € 135,- per uur voor een montageteam van 2 monteurs: manuren worden gefactureerd per kwartier à € 33,75 voor een montageteam 2 monteurs.
Deze bedragen zijn exclusief BTW eventuele te gebruiken klein montagemateriaal.
Ze voegden nog wel dit toe:
Een van de dakkapel bedrijven die ik om een offerte voor de dakkapel heb gevraagd gaf aan dat klanten normaal gewoon een lokale installateur vragen om de panelen te verplaatsen, maar ik vraag me af of dat het risico op problemen met de originele installateur later waard is.Helaas moeten wij u erop wijzen, dat het demonteren door een derde partij niet geheel zijn risico is. Als er na de tijdelijke demontage storingen ontstaan, bestaat de kans dat de garanties vervallen omdat wij de deze werkzaamheden niet hebben verricht.
Ik zie op andere topics een indicatie van € 1500,- voor het verplaatsen van 5 panelen, zonder materiaal voor het plaatsen op een dakkapel. Is dat realistisch bedrag een bedrag waar ik rekening mee moet houden?