Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artist5482
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-09 17:43
Wij zijn een vereniging -RooisKuktuurKontakt.nl- met ANBI registratie..
Informatie en een archief moet voor meerdere vrijwilligers beschikbaar zijn.
Soms is informatie alleen te lezen, ak=nderen kunnen gegevens opslaan en bewerken.
We kunnen daarvoor Microsoft 365 gebruiken, maar het is me niet duidelijk wat het beste is:
OneDrive en/ of Sharepoint gebruiken? Hoe richt je dat in?
Wie kan duidelijke informatie geven?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dit soort vragen worden hier wel vaker gesteld en er is geen simpel antwoord.

Voor de inrichting kun je het beste iemand vragen die er wat meer kijk op heeft, en dit vanuit zijn beroep inricht en wellicht ook onderhoudt. Zoek naar een vrijwilliger die dit kan of anders moet je gaan denken om het uit te besteden aan een managed service provider
Het is bepaald geen set-it and forget it en er komen zoveel dingen bij kijken op het gebied van onderhoud en beveiliging dat dit vanuit hobby/goed bedoelde interesse niet in te richten valt.

Zoals je de vraag nu stelt, concludeer ik dat je te weinig kennis hebt waardoor ik het je zou afraden om er zelf aan te beginnen

Maar om een deel van je vraag te beantwoorden: in de zakelijke variant van Onedrive wordt Sharepoint Online als storage backend gebruikt, dus je hebt dan al geen Onedrive zonder Sharepoint. Sharepoint Online is storage backend voor meer M365 apps als Teams/Project Online/Forms, etc.
En om het iets te versimpelen naar een vraag hoe je bestanden zou kunnen delen: Onedrive is meer bedoeld voor gebruik door 1 persoon, Sharepoint Online gebruik je voor delen met meerdere personen.
Ja, je kunt mappen en bestanden delen via Onedrive met meerdere personen maar om dat op een gegeven moment een beetje beheersbaar te houden, gebruik je iets als Teams/Sharepoint Online met teamsites

Vergelijk het maar met uitlenen van je eigen auto, versus een gedeeld wagenpark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:13
Welke gemeente woon je ?
waarschijnlijk kan je daar een kant en klare inrichting van jatten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:10

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Ik zou daar lekker Sharepoint voor gebruiken. Dan kan je per item/teamsite bepalen wie wat wel/niet mag

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.