Dag allen,
Het moment is aangebroken dat ik na 26 jaar mijn ouderlijkhuis ga verlaten en op mijzelf ga wonen.
Daarbij komen een aantal punten naar die ik uit dien te zoeken.
Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen en tips & tricks.
Hieronder mijn vragen per onderwerp. Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen (werken de routers van Ziggo goed, met prettige UI) etc. etc.
Nu twijfel ik of ik een 1Gbit verbinding nodig heb. Ik speel regelmatig videogames dus deze relatief snel downloaden lijkt mij prettig. Daarbij is het hoogste resolutie scherm 2160p (4K) en zijn we met 2 personen.
Wel of niet 1Gbit doen, en zo ja, mijn telefoon abonnement loopt begin volgend jaar af dus waar hebben ze goede combi deals?
Ik heb géén behoefte aan een internet abbonement (eventueel neem NPO start en ga ik casten).
De Homey Pro vind ik vrij stevig qua prijs. Verder heb ik geen grote automatiseringsplannen.
Lampen bedienen (m.b.v. stem door bijv google home) lijkt mij wel prettig.
Ons is een glasverzekering aanbevolen, echter lijkt mij dit wat overdreven, ik woon namelijk op de 1e etage en niet de begaande grond.
Andere aandachtspunten/ slechte of juist bijzonder goede ervaringen?
Het moment is aangebroken dat ik na 26 jaar mijn ouderlijkhuis ga verlaten en op mijzelf ga wonen.
Daarbij komen een aantal punten naar die ik uit dien te zoeken.
Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen en tips & tricks.
Hieronder mijn vragen per onderwerp. Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen (werken de routers van Ziggo goed, met prettige UI) etc. etc.
Provider:
Op o.a. independer ben ik er achter gekomen dat meerdere providers 100mbit aanbieden. Enkel Ziggo biedt 1Gbit verbinding aan.Nu twijfel ik of ik een 1Gbit verbinding nodig heb. Ik speel regelmatig videogames dus deze relatief snel downloaden lijkt mij prettig. Daarbij is het hoogste resolutie scherm 2160p (4K) en zijn we met 2 personen.
Wel of niet 1Gbit doen, en zo ja, mijn telefoon abonnement loopt begin volgend jaar af dus waar hebben ze goede combi deals?
Ik heb géén behoefte aan een internet abbonement (eventueel neem NPO start en ga ik casten).
Domotica
Welke hub is voor simpele bediening van lampen (zigbee)?De Homey Pro vind ik vrij stevig qua prijs. Verder heb ik geen grote automatiseringsplannen.
Lampen bedienen (m.b.v. stem door bijv google home) lijkt mij wel prettig.
Verzekeringen
Dit via independer uitzoeken neem ik aan.Ons is een glasverzekering aanbevolen, echter lijkt mij dit wat overdreven, ik woon namelijk op de 1e etage en niet de begaande grond.
Andere aandachtspunten/ slechte of juist bijzonder goede ervaringen?