Vraag
Beste antwoord (via ptribbyz op 09-09-2025 18:23)
Je hebt een laag stroomverbruik als ik je afbeelding zo zie. Dan kan een ander contract (via bijv Gaslicht of Independer) met hogere bonus interessant zijn. Die is bij VEH namelijk relatief laag.
Je kan eventueel ook een los stroomcontract (via een vergelijker) en los gascontract (via VEH) afsluiten als dat voordeliger blijkt te zijn.
Je levert daarnaast veel terug (terugleverkosten zijn vrij hoog), het kan interessant zijn om eens te kijken hoe je je teruglevering naar beneden krijgt (l/l of l/w warmtepomp, EV, thuisbatterij, etc).
Je kan eventueel ook een los stroomcontract (via een vergelijker) en los gascontract (via VEH) afsluiten als dat voordeliger blijkt te zijn.
Je levert daarnaast veel terug (terugleverkosten zijn vrij hoog), het kan interessant zijn om eens te kijken hoe je je teruglevering naar beneden krijgt (l/l of l/w warmtepomp, EV, thuisbatterij, etc).
[ Voor 7% gewijzigd door Fuwor op 09-09-2025 13:23 ]
Alle reacties
Heb je de boel al eens door een vergelijkingssite heen gehaald?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ja zeker alleen op een gegeven moment zie je door de bomen het bos niet meer. Het was niet gelukt om mijn huidige deal daarin mee te vergelijken.The Eagle schreef op maandag 8 september 2025 @ 14:58:
Heb je de boel al eens door een vergelijkingssite heen gehaald?
Ik heb zelf net het aanbod geaccepteerd.
Kijk vooral even naar de "vaste terugleverkosten" deze zijn namelijk variabel en afhankelijk van je aantal kWh die je terugleverd. Met alleen tarieven en zonder verbruik kan niemand je een advies geven.
Kijk vooral even naar de "vaste terugleverkosten" deze zijn namelijk variabel en afhankelijk van je aantal kWh die je terugleverd. Met alleen tarieven en zonder verbruik kan niemand je een advies geven.
Je hebt een laag stroomverbruik als ik je afbeelding zo zie. Dan kan een ander contract (via bijv Gaslicht of Independer) met hogere bonus interessant zijn. Die is bij VEH namelijk relatief laag.
[ Voor 7% gewijzigd door Fuwor op 09-09-2025 13:23 ]
Bedankt voor je antwoord. Ik krijg helaas de stroom er niet doorheen. Heb overal airco units hangen maar dan alsnog lever ik meer terug dan ik gebruik. Ik heb alleen geen EV omdat dit nog te duur is. De rest doe ik alles op stroom behalve douche en heel soms vloerverwarming. Ik heb ook al een zonneboiler. Ik ga ik naar je advies bekijken thxFuwor schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:21:
Ik snap er ook geen hol meer van hoor. Ik neem ongeveer 7000kwh af, en lever 6000 terug. Gas slechts 300 kuub. Dan zou ik met de VEH deal iets van 130 pm betalen. Zet ik mijn panelen dus uit, betaal ik maar een 10/20 euro meer. Ga ik naar gaslicht, betaal ik bij energiedirect 15 euro minder dan de VEH deal, ookal zijn de tarieven dus lager van VEH.
Die staffelkosten van Budget zijn echt gigantisch duur. Prutaanbieding als je het mij vraagt. Als je de teruglever met 1kwh verlaagt scheelt het iets van 7 euro pm. Dus vlak voordat je in de volgende staffel komt, moet je gauw je PV uit gaan zetten.. echt waanzin is het.
Nog even en ik ga weer op bruinkool stoken met een aggregaat als backup..
Die staffelkosten van Budget zijn echt gigantisch duur. Prutaanbieding als je het mij vraagt. Als je de teruglever met 1kwh verlaagt scheelt het iets van 7 euro pm. Dus vlak voordat je in de volgende staffel komt, moet je gauw je PV uit gaan zetten.. echt waanzin is het.
Nog even en ik ga weer op bruinkool stoken met een aggregaat als backup..
Is het dan misschien niet goedkoper om te douchen mbv een boiler en als het je toch nog te koud is een straalkachel of iets dergelijks te gebruiken om dan helemaal van het gas af te kunnen?ptribbyz schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 18:24:
De rest doe ik alles op stroom behalve douche en heel soms vloerverwarming. Ik heb ook al een zonneboiler. Ik ga ik naar je advies bekijken thx
Alleen al het vastrecht voor gas kost je zo'n €250/€300 per jaar.
Pagina: 1