Seat Tarraco ontgrendelen/vergrendelen via Connect

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkseegers
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:32
Afgelopen vrijdag heb ik voor mijn Seat Tarraco, connect afgesloten.
Na verificatie van mijn ID en video selfie zou het enige tijd kunnen duren voordat het vergrendelen/ontgrendelen mogelijk zou zijn.
Tevens ben ik hoofdbestuurder en heeft de auto ook gewoon internet verbinding.

Tot op heden krijg ik nog steeds de melding nadat ik het icoontje heb ingedrukt "De auto kon niet worden ontgrendeld." en voor die tijd blijft het icoontje draaien.

Ik heb de laatste versie van de software in de auto zitten, tevens werkt toeteren en knipperen, locatie en de overige gegevens wel vanuit de app.

Heb ook contact gehad met Seat en die verwijst mij direct door naar een dealer. Ben bang dat de teller dan ook direct gaat lopen.

Zijn er mensen waarbij dit wel werkt?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:14
henkseegers schreef op maandag 8 september 2025 @ 12:51:
Heb ook contact gehad met Seat en die verwijst mij direct door naar een dealer. Ben bang dat de teller dan ook direct gaat lopen.
Uhm ik heb de dealer gebeld om die service te activeren, uitgelegd, die vroegen om mijn rijbewijs te komen laten zien, even gewacht en alles was klaar, geen rekening gezien. En kunt ook gewoon vragen wat het mag kosten toch? Maar lijkt mij een service die inbegrepen moet zijn bij het connect abo.

Wat betreft diagnose van problemen, ja daar zullen wel hoge kosten aan verbonden zijn.

Wat betreft de Connect app.. zie het als een gimmick. Het is alles behalve consistent.

Soms helpt "app killen" en cache verwijderen.

[ Voor 19% gewijzigd door grasmanek94 op 08-09-2025 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkseegers
Zojuist ook de dealer gebeld en deze gaven aan dat alles goed zou moeten zijn.
Alle services zijn ingeschakeld.
Advies was om nog even te wachten en anders zouden ze de module van afstand resetten, dan moet ik opnieuw inloggen en daarna nogmaals testen.

Voorheen moest je idd langs de dealer met een ID, tegenwoordig kan je dat activeren via de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:18

RnB

Geen ervaring met Seat, maar omdat het onder de VAG groep valt, kan ik mijn ervaringen wel delen die ik met mijn Golf (VW Connect) en A4 (myAudi) in de afgelopen 5 jaar heb gehad: De app werkt niet 100% van de tijd, waardoor ook functies als ver- en ontgrendelen niet werken.
Dan krijg je inderdaad een melding te zien als "De auto kon niet worden ontgrendeld".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkseegers
Dat is ook mijn ervaring met de app.
Afgelopen vrijdag had de vrouw de sleutels in de auto laten liggen en ik had de auto vergrendeld met de handzender.

Daarna vrolijk naar het werk gegaan met de andere auto, en toen was ik dus op tijd vrij.. Omdat zij niet meer in de auto kon. Ik dacht dit moet niet weer gebeuren en daarvoor de keuze voor connect. Ook al heb ik lang niet altijd lovende reviews hierover gelezen. Maar juist alleen het ontgrendelen zou mij boeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 12-09 19:38

MLLL

Palm Treo 650

henkseegers schreef op maandag 8 september 2025 @ 14:46:
Dat is ook mijn ervaring met de app.
Afgelopen vrijdag had de vrouw de sleutels in de auto laten liggen en ik had de auto vergrendeld met de handzender.

Daarna vrolijk naar het werk gegaan met de andere auto, en toen was ik dus op tijd vrij.. Omdat zij niet meer in de auto kon. Ik dacht dit moet niet weer gebeuren en daarvoor de keuze voor connect. Ook al heb ik lang niet altijd lovende reviews hierover gelezen. Maar juist alleen het ontgrendelen zou mij boeien.
Als er in mijn auto sleutels liggen krijg ik hem niet vergrendeld.
Bovendien werkte op afstand openen en sluiten perfect bij mijn BMW 3 serie uit 2014, bijzonder dat VW dat nog niet onder die knie heeft ruim 11 jaar later.
Blijkbaar ging sjoemelsoftware hen beter af _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MLLL schreef op maandag 8 september 2025 @ 16:48:
[...]

Als er in mijn auto sleutels liggen krijg ik hem niet vergrendeld.
Bovendien werkte op afstand openen en sluiten perfect bij mijn BMW 3 serie uit 2014, bijzonder dat VW dat nog niet onder die knie heeft ruim 11 jaar later.
Blijkbaar ging sjoemelsoftware hen beter af _/-\o_
Heb je nu alwéér een nieuw topic gevonden om VAG spullen te kunnen gaan bashen? :'(

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 12-09 19:38

MLLL

Palm Treo 650

Will_M schreef op maandag 8 september 2025 @ 16:50:
[...]

Heb je nu alwéér een nieuw topic gevonden om VAG spullen te kunnen gaan bashen? :'(
Welnee, het verbaast mij gewoon dat zoiets simpels nog niet onder controle is bij zo'n groot concern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MLLL schreef op maandag 8 september 2025 @ 16:55:
[...]

Welnee, het verbaast mij gewoon dat zoiets simpels nog niet onder controle is bij zo'n groot concern.
Veel kans dat er in de App (nog) niet voldoende permissies aangegeven staan (instellingen - Mobiele Onlinediensten), zeker gezien de melding van TS dat 'Connect' pas onlangs door hem of haar afgesloten is.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkseegers
Will_M schreef op maandag 8 september 2025 @ 16:58:
[...]

Veel kans dat er in de App (nog) niet voldoende permissies aangegeven staan (instellingen - Mobiele Onlinediensten), zeker gezien de melding van TS dat 'Connect' pas onlangs door hem of haar afgesloten is.
Die instellingen heb ik niet in de app IOS.
Misschien bedoel jij in de auto zelf?

• henkseegers
Inmiddels heb ik de auto volledig gereset vanuit het menu.
Daarna gebruiker opnieuw gekoppeld maar nog steeds geen resultaat.
Seat dealer heeft op afstand ook een reset uitgevoerd.

Icoontjes blijven maar draaien, knipperen vanuit de app gaat allemaal wel.

Iemand nog een idee?

• henkseegers
Krijg nu ook de melding dat wagen gegevens niet bijgewerkt kunnen worden.
Desondanks zie ik wel een locatie en kan ik ook dus knipperen enz.

Heb ongeveer half uurtje geleden reset uitgevoerd.

• henkseegers
Na een rondje rijden en wijzigingen doorvoeren van privesfeer blijft het wereldbolletje nu ook grijs i.p.v. wit.
Voor deze diensten is toch geen esim abbo noodzakelijk.
Dit gaat toch allemaal via de eigen esim, net zoals ota updates enz.

• henkseegers
Wereldbolletje is inmiddels weer wit dus online.
Verder zelfde verhaal..

Vertik het eigenlijk om langs de dealer te gaan, want die gaan toch ruim schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkseegers
Heb de auto ook nog eens uitgelezen met mijn obd scanner. Maar ook daar zie ik niks vreemds
Pagina: 1